Mlada poduzetnica Melisa Softić (trenutno polaznica Nahlinog programa “MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice”) osluškivala je želje potrošača i trendove društva te se zajedno sa suprugom koji je hemijski inžinjer odvažila na realizaciju ideje – podariti ljudima dodir prirode i blagodati koje nudi planina Konjuh, kreiranjem kozmetičkih preparata od 100% prirodnih sastojaka u okviru svog brenda “Rosa-Dodir prirode“. Donosimo vam njenu priču u nadi da će vas inspirisati na aktivno djelovanje i rad na vlastitoj ideji.
Putujući bosanskim planinskim krajolicima svjedočimo harmoničnom prirodnom diverzitetu i prefinjenoj estetici. Priroda je obznanila svoju raskoš i bogatstvo, ostavljajući tragove kojima je neophodno kročiti da bismo ostali povezani s esencijom čovječnosti. Priroda se u antici poimala kao horizont unutar kojega čovjek pronalazi samoga sebe. Odgonetanjem svetih znakova u makrokosmosu i njihovim pretakanjem u unutarnji mikrokosmos čovjek se povezivao s prirodom, odnosno samim sobom. U tom mističnom itikafu dolazio je do samospoznaje. Tamo gdje prestaju riječi pojavljuju se ideje, a naša naredna uspješna priča se vezuje za prelazak ‘u horizont’ bosanske prirodne poetičnosti. Mlada poduzetnica Melisa Softić je prepoznala znamenja šutnje i krenula tragom ideja te 2016. godine počinje razvijati brend ‘Rosa-Dodir prirode.‘
Ko je Melisa Softić?
Melisa je rođena u Tuzli, gdje je završila srednju školu i Filozofski fakultet. Trenutno živi i radi u Kladnju. Još kao studentica je prepoznala važnost društvenog aktivizma, kako bi napravila male, ali bitne promjene u životima ljudi. Dugogodišnja je članica Omladinske banke Kladanj i Fondacije Mozaik te udruženja žena ‘Žena ženi’ kroz čije projekte je radila na poboljšanju insfrastrukture lokalne zajednice. Trenutno je polaznica Nahlinog programa MENTI.
Kako je nastala Rosa-Dodir prirode?
Zahvaljujući stečenom obrazovanju imala je uvid u potrebe ljudi, osluškivala je želje potrošača i trendove društva te se zajedno sa suprugom koji je hemijski inžinjer odvažila na realizaciju ideje – podariti ljudima dodir prirode i blagodati koje nudi planina Konjuh, kreiranjem kozmetičkih preparata od 100% prirodnih sastojaka. Kozmetika Rosa ne sadrži štetne supstance, prirodni sastojci kojima su obogaćeni prirodni preparati su najjači hidratori, antioksidansi i što je najvažnije, kozmetika ne sadrži sintetičke mirise. Koristeći resurse i osebujnost planine Konjuh, branjem trava na preko hiljadu metara nadmorske visine te njihovom preradom, nastoje klijentima pružiti kvalitetnu kozmetiku. U raznovrsnoj paleti proizvoda pronaći ćete i sapun s kozjim mlijekom, sapun s kozjim mlijekom i medom, mehlem od kantarionovog ulja i pčelinjeg voska, nevenovu mast, mehlem od ulja kamilice, balzam za usne s kokosovim uljem i medom.
Godinama se Rosa razvijala i rasla zajedno s idejnim tvorcima te je 2020. godine i registrovana kao pravno lice.Zbog nedostatka predznanja o poduzetništvu početni ‘strah’ se vezivao za sam plasman na tržište te i ostanak na njemu.
Početak je bio težak, ali uz dovoljno volje i ljubavi prema onome što radite prepreke se rješavaju. Godinama smo proširili asortiman proizvoda, ali i unaprijedili vizuelni identitet i ambalažu naših proizvoda. Cilj nam je da Rosa postane prepoznatljiv brend prirodne kozmetike unutar BIH - ističe Melisa.
Od same “zamisli” do realizacije proizvoda neophodno je svakodnevno planiranje, izrada proizvoda, pakovanje te razvijanje kanala distribucije i analiza marketinga, što je ujedno i svakodnevnica u “Rosa” kutku. Pored podrške supruga i porodice najveću satisfakciju dobije komunicirajući s ljudima u cilju rješavanja nekih od njihovih potreba.
Godine, iskustvo kao i predznanje nisu nužno bitni za uspjeh u poduzetništvu, Melisa nam o tome svjedoči kako svojom mladošću i odvažnošću, tako i iskrenošću te priznaje da nije posjedovala prethodno znanje o poslovanju, ali nas i motiviše riječima:
Svaki izazov je prilika da naučiš nešto novo i da izgradiš sebe kao ličnost. Poručila bih da se mladi ne plaše upustiti u poduzetničke vode, prepreka će biti, ali uz istrajnost i želju se sve riješi, jer uz posao rastete i vi.
Na koncu zaključujemo da je priroda itekako izdašna onome ko je zna osluškivati.
Ovaj članak je dio Nahlinog projekta "MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice". Edukacijom i mentorstvom pomažemo poduzetnicama iz cijele BiH da osvijeste svoje kapacitete i izgrade ili unaprijede svoj brend, aktivno promovirajući žensku poduzetničku kulturu u BiH. Na ovaj način u saradnji sa stručnjacima nastojimo odgovoriti i na najizazovnije periode u razvoju jednog brenda.
Projekat finansijski podržan iz sredstava FIGAP II programa - Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020) rezultat je saradnje Agencija za ravnopravnost spolova Bosne i Hercegovine - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Gender centra Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Gender centra Vlade RS, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedska, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini (Embassy of Sweden in Sarajevo), putem razvojne agencije SIDA.