Transformacija prostora za učenje – od učionice do bilo gdje!
Pismenost već odavno nije samo sposobnost čitanja, pisanja i računanja. Sedamdesetih godina 20. stoljeća UNESCO je proširio ovaj pojam na različite vrste pismenosti povezane sa zapošljavanjem i ekonomskim razvojem. Moto ovogodišnjeg Međunarodnog dana pismenosti je “Transformacija prostora za učenje” i potiče nas da preispitamo na koje sve načine možemo učiti u trenutku u kojem živimo.
Učenje je cjeloživotni proces, jer je potaknuto promjenom koja je svakodnevna. Široko otvoren pristup znanju i učenju kao i sposobnost da odaberemo ono što nam je potrebno iz šarolike i raznovrsne obrazovne ponude podjednako su važna pitanja za svakog pojedinca i pojedinku danas.
U okolnostima u kojima svaki prostor može postati učionica gotovo je nemoguće pronaći izgovor da se ne usvajaju nova znanja i vještine. Novi trendovi u učenju koji podrazumijevaju korištenje proširene i virtuelne realnosti putem kojih je moguće imati praktični i iskustveni pristup učenju kroz rad na računaru omogućavaju transformisanje naših životnih prostora u učionice. Korist koju polaznici imaju je nemjerljiva, od veće dostupnosti bez obzira na geografsku udaljenost, finansijsku pristupačnost, pristup na zahtjev, pa do personalizovane edukacije na osnovu potreba pojedinca.
Prateći obrazovne trendove, kao i potrebe na tržištu rada, u Nahli svakodnevno u praksu uvodimo nove načine učenja i nastojimo znanje činiti dostupnim na što više različitih načina. Putem digitalnih platformi stotinama polaznica omogućavamo da naše edukacije pohađaju iz različitih gradova Bosne i Hercegovine, ali i iz država Evrope i svijeta.
Ostanite naši partneri i saveznici u širenju znanja i pismenosti, kreirajmo i koristimo prilike za učenje kako bismo zajedno gradili pismenije i pravednije društvo.
Međunarodni dan pismenosti svake godine podsjeća javnost širom svijeta da je pismenost važno pitanje dostojanstva i ljudskih prava. Uprkos postignutom napretku u našem dobu, problem osnovne pismenosti i dalje postoji – prema podacima UNESCO-a trenutno je 771 milion nepismenih ljudi širom svijeta, a većina su žene koje još uvijek nemaju osnovne vještine čitanja i pisanja i suočene su s povećanom ranjivošću.