fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

MENTI: Hanummah fashion design – etika i estetika u službi osnaživanja žene

Odjeća je stoljećima predstavljala dio vizuelnog identiteta, od korzeta,  dugih haljina koje smo gledali u ekranizaciji „Male žene“ do Coco Chanel i prekrajanja i uvođenja odijela u žensku modu.  U proteklih deset godina sve je prisutniji termin „modest fashion“ –  koji predstavlja modni izričaj žene koja teži osnaživanju i udobnosti.  Upravo u cilju ženskog osnaživanja, povezivanjem etičnosti i estetičnosti, Amra Đugum je osnovala Hanummah fashion design te vas njenim kreacijama uvodimo u još jednu MENTI priču.

Filozofija odijevanja je neodvojiva od estetskog posmatranja svijeta. Estetika propituje sve što je vrijedno i lijepo u prirodi, a time i u umjetnosti kao ljudskoj tvorevini. Za razliku od grčkog poimanja, islamska umjetnost je nadasve obilježena jednoćom Boga i svi oblici života povezani su s traženjem ljepote u njoj. Sintagma „Bog je lijep i voli ljepotu“ okosnica je svih umjetničkih izražaja. Ljubav i ljepota su centralne teme sufijske poezije, a jedan takav filozofski pogled ostavio je pečat na čovjeka islamskog istoka (i zapada)  i njegovu percepciju estetike.

Kreiranje odjeće kao i njeno predstavljanje sastavni je dio umjetnosti, zapravo, boje, arhitektura, motivi i znakovi su utoliko isprepleteni da predstavljaju jedan veliki konglomerat u kojem ne možemo odlučiti šta je prvobitno utjecalo jedno na drugo. Odjeća je stoljećima predstavljala dio vizuelnog identiteta, od korzeta,  dugih haljina koje smo gledali u ekranizaciji „Male žene“ do Coco Chanel i prekrajanja i uvođenja odijela u žensku modu.  U proteklih deset godina sve je prisutniji termin „modest fashion“, u prijevodu skromna moda, što predstavlja modni izričaj žene koja teži osnaživanju i udobnosti.  Upravo u cilju ženskog osnaživanja, povezivanjem etičnosti i estetičnosti, Amra Đugum je osnovala Hanummah fashion design te vas njenim kreacijama uvodimo u još jednu MENTI priču.

Ko je Amra Đugum?

      Amra je rođena Bugojanka nastanjena u Sarajevu, koju je sudbina blagodarila sestrama u čijem okrilju je i pravila prve korake svog modnog izričaja. Posmatrajući njihova krojačka umijeća, Amra je skicirala i sašila svoj prvi odjevni komad još u osnovnoj školi. Pri završetku srednjeg obrazovanja upisala je kurs šivenja, a njezin potencijal prepoznaje i profesorica šivenja te joj predlaže da upiše modni dizajn. Smatrala je da za studiranje te oblasti, u uvjetima gdje je proizvodnja tekstilne industrije svedena na minimum, neophodna odvažnost te odlučuje upisati “perspektivniji” poziv, pa završava Poljoprivredni fakultet, Prehrambeni smjer u Sarajevu. Udata je i majka je troje djece.

Kako je nastao Hanummah Fashion design?

 Stjecanjem fakultetske diplome nije imala priliku raditi u prehrambenoj industriji te se zapošljava kao administrativna radnica. Proteklih godina se odlučila pokriti, čime njezin gardarober poprima drugačije oblike i forme. Posmatrajući tržište, zaključuje da odjeća ljudima omogućava da se “igraju” s onim ko žele biti, stoga i “sklapanje” vlastitog modnog identiteta postaje njena preokupacija. U nedostatku odjevnog sadržaja, a na nagovor supruga, odlučila je za sebe kreirati i sašiti kaftan koji je nazvala Oaza.

Prvi utisci su bili pozitivni i ujedno su počele pristizati prve narudžbe. U tom momentu Amra svoju priču uozbiljuje te nastaje i naziv brenda, a svu ponudu plasira putem oficijelne FB stranice, Instagrama i web stranice. Uprkos strahu od administracije, u prošloj godini (na početku COVID pandemije) uspjela je registrovati svoj obrt.


Ponuda Hanummah fashion designa je raznolika, od kaftana, lepršavih haljina, suknji do trudničke odjeće. Cilj je kreiranje odjeće za samouvjerene poslovne žene i žene s hidžabom u konfekcijskim veličinama od 36 do 54.

Njena oaza, upravo kao i prvi kaftan, je njena porodica, koja je kreativno inspirira.

"Snagu crpim iz porodice, odnosno moja djeca mi pune baterije a suprug bodri i motiviše, kupci, također, daju nevjerovatnu snagu kada pošalju pohvalu i riječi zadovoljstva" - naglašava Amra.

 

S obzirom na to da je pronašla sebe u poslu kojim se bavi i radni dani su joj dinamični, počinju provjerama narudžbi, potom slijedi skiciranje, krojenje, šivenje, pakovanje i slanje na adrese kupaca. Mir i tišina noćnih sati su predviđeni za dizajniranje i osmišljavanje novih ideja. Uspješna priča je ono čemu se i Amra nada:

Hanummah napreduje iz mjeseca u mjesec, postepeno se širimo i cilj nam je da postanemo prepoznatljivi na tržištu. Pandemija jeste utjecala na nas, navela nas je da svu prodaju preusmjerimo na online kanale i ne planiramo u skorijoj budućnosti mijenjati način poslovanja. Kroz poslovnu saradnju i neformalnu edukaciju stekla sam mnoga poznanstva i klijente.

Svojevremeno je Amra pohađala i Akademiju ženskog poduzetništva u Nahli, što joj proširilo znanja o načinu poslovanja, a kako navodi: “O marketingu nikada nije dovoljno znanja, digitalni marketing je naš alat i trudimo se na tom polju konstantno obrazovati.” Svako plasiranje ideje je izazovno i prepreke propituju čovjekova uvjerenja i stamenost, a Amri je ovo iskustvo donijelo unutarnju samospoznaju da jaka, istrajna i nepokolebljiva žena može stoički “osvojiti” mjesto pod ovom “kapom” nebeskom.

Amrina poruka mladim ženama je jasna:

Moja preporuka svima je da se trude, budu uporni jer sve što želimo - uradimo, a što ne želimo nađemo izgovor. Pored želje, naravno, važno je i obrazovati se.

Ovaj članak je dio Nahlinog projekta "MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice". Edukacijom i mentorstvom pomažemo poduzetnicama iz cijele BiH da osvijeste svoje kapacitete i izgrade ili unaprijede svoj brend, aktivno promovirajući žensku poduzetničku kulturu u BiH. Na ovaj način u saradnji sa stručnjacima nastojimo odgovoriti i na najizazovnije periode u razvoju jednog brenda.

Projekat finansijski podržan iz sredstava FIGAP II programa - Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020) rezultat je saradnje Agencija za ravnopravnost spolova Bosne i Hercegovine - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Gender centra Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Gender centra Vlade RS, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedska, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini (Embassy of Sweden in Sarajevo), putem razvojne agencije SIDA.