fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Moj posao data analitičarke

Posao analitičara/ke je da od ogromnog seta podataka dođe do izvještaja o kvalitetu podataka. Izvještaji  često nisu duži od nekoliko rečenica, dok sami setovi sadrže i po nekoliko stotina miliona podataka. Neke stvari je moguće automatizirati, dok je neke stvari potrebno ručno pregledati.

Zamislite sljedeću situaciju –  dobili ste zadatak da od napopularnije baze online filmova uradite analizu podataka koja će ih voditi ka odlučivanju o proširenju asortimana filmova koje nude svojim kupcima/korisnicima. U svom članku Nađa Hodžić, zaposlena kao Data analyst u kompaniji Atlantbh, na ovom izuzetno zanimljivom primjeru detaljno obašnjava šta je to što analitičari rade u okviru svog posla.

U nastavku s Nađom razgovaramo o prednostima, izazovima, pretpostavkama i dobrim stranama rada u IT kompaniji na analizi podataka. 

Nađa, za početak, možeš li nam ukratko pojasniti kako je tekao tvoj formalni i neformalni obrazovni put?

Po struci sam magistrica, diplomirana inženjerka elektrotehnike. Ovo zvanje stekla sam na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Sarajevu 2016. godine. Dvije godine nakon završetka studija radila sam kao prodajna inženjerka u firmi koja se bavi proizvodnjom, prodajom i servisom sistema besprekidnog napajanja. Kako je moj posao više odgovarao ekonomskoj struci i uključivao dosta administrativnih poslova, a jako malo tehničkog znanja, 2018. godine odlučila sam se na usavršavanje na polju IT-ja, tačnije, upisala sam program obrazovanja za certificiranog Java Developera. Još u toku svog školovanja, sasvim slučajno, počela sam raditi kao data analyst u jednoj manjoj firmi koja se bavila analizom intelektualnog vlasništva za potrebe američkih razvojih banaka. Tu sam se zadržala svega nekoliko mjeseci, ali sam stekla veoma korisna znanja i praksu što mi je pomoglo da se zaposlim u Atlantbh kao Junior Data analyst, a kasnije i kao Data analyst.

Da li nas i koliko diploma može pripremiti za ovaj posao?

Politika firme u kojoj trenutno radim jeste da diploma nije najbitniji faktor koji vas vodi ka zaposlenju, a kasnije i uspješnoj karijeri. Moje školovanje na tehničkom fakultetu i moje kasnije neformalno obrazovanje nije usko povezano s Analyticsom, ali na ovaj način sam stekla određena znanja od kojih bih posebno izdvojila: naprednije poznavanje Excela, poznavanje SQL-a, te pozavanje osnova HTML-a, Jave i JavaScripta. Kroz školovanje sam se imala priliku susretati i s različitim tipovima i formatima podataka te postupcima konverzije iz jednog u drugi što je vrlo korisno za posao koji trenutno radim. Moram napomenuti da Atlantbh nudi i mogućnost obavljanja prakse za one koji žele da se usavrše u polju Data analyticsa. Svima zainteresovanim bih preporučila da iskoriste ovakve prilike koje nudi i dosta drugih IT firmi u BiH. Kad pričamo o potrebnim znanjima i vještinama, bitno je spomenuti da je poznavanje engleskog jezika apsolutni imperativ. Poželjno je poznavati i druge strane jezike, npr. njemački, jer većina firmi u ovoj branši radi s klijentima s inostranog tržišta.

Ko su u Atlantbh analitičari/ke i koje vještine generišu dobog radnika na ovom polju?

U Atlantbh, pored već spomenutih tehničkih usmjerenja, kao analitičari/ke rade i politolozi, psiholozi, profesori stranih jezika... Da biste radili kao data analyst, potrebno je imati 'oko za detalje', primjećivati stvari koje drugi ne primijete, pronalaziti i analizirati neke 'skrivene' veze, uočavati šablone. Za ovaj posao vrlo je bitno biti fokusiran, precizan, detaljan, temeljit, ali i biti znatiželjan, te istinski zainteresovan za ovaj tip posla. Kao i u svakom poslu, tako je i ovdje veoma bitan time management, jer smo često pod pritiskom rokova.

Treba napomenuti i da je posao jako odgovoran, pa se očekuje i da je osoba koja se time bavi ozbiljna, odgovorna i spremna snositi posljedice eventualnih pogrešaka.

Veoma bitne vještine za analitičara su i prezentacijske vještine, jer se rezultati analiza prezentuju ne samo unutar tima ili firme, već i pred klijentom te je bitno znati u kratkom vremenu jasno i efikasno prenijeti zaključke do kojih smo došli.

Kako izgleda jedan tvoj radni dan?

Od sredine marta radim od kuće zbog pandemije, tako da je to već postalo moje novo 'normalno' i 'uobičajeno’. Imam sreću da radim u firmi koja nudi fleksibilno radno vrijeme, ali se ipak trudim da većinu posla obavim u prvom dijelu dana. Dakle, ustajem prije 7 sati i uglavnom sam već oko 8h 'za laptopom'. Najprije čitam i odgovaram na mailove i pravim bilješke za predstojeći radni dan. U 9h svako jutro imamo timski sastanak gdje se dogovaramo kako ćemo podijeliti posao i šta je čije zaduženje. Nakon toga počinjem s analizom novog dataseta ili dovršavam prethodno započete analize. Najčešće u toku dana imam jos 2-3 sastanka s kolegama. Trudim se praviti redovne kratke pauze kako bih prošetala i odmorila oči. Kad je lijepo vrijeme odem u dužu šetnju ili završim privatne obaveze koje ne mogu ostaviti za iza radnog vremena. Popodne vrlo često imam sastanke s klijentom, pa određeno vrijeme potrošim i na pripremu materijala koje prezentujem.

Šta bi preporučila djevojkama, djevojčicama, ženama koje žele učiti i usavršavati se u ovom polju?

Preporučila bih da započnu s učenjem programskog jezika Python, učenjem JavaScripta i osnova baza podataka. Što se tiče nametanja tržištu, generalno je savjet uložiti vrijeme i trud u sastavljanje kvalitetnog CV-ja i motivacionog pisma. Prvi utisak je izuzetno bitan, a naročito kad aplicirate za posao gdje se od vas očekuje da budete uredni, precizni i da ste u stanju kvalitetno predstaviti sebe i svoj rad.
Savjetovala bih svima koij su u potrazi za poslom da se pripreme za intervju, da uvježbaju prezentaciju ako trebaju ga je drže, da budu samouvjereni, ali ne i pretenciozni. Sve su to soft skills vještine koje se mogu naučiti, a koje su bitne možda čak i jednako kao tehničke vještine.

Projekat Nova snaga IT industrije – osnaživanje žena za zapošljavanje u IT sektoru Nahla realizira uz podršku DVV International i MarketMakers projekta. MarketMakers projekt podržava Vlade Švicarske, a implementira ga konzorcij Helvetas Schweiz i Kolektiv / MojPosao.ba