Različitosti čine bogatstvo – dan obrazovanja u Nahli
U srijedu, 24. januara 2024, CEI Nahla je obilježio Međunarodni dan obrazovanja kroz interaktivno predavanje “Interkulturalno obrazovanje – značaj i domet” koje je održala prof. dr. Dina Sijamhodžić-Nadarević, vanredna profesorica na katedri Pedagogije i psihologije na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu.
Pripremila: Nizama Ahmed, voditeljica Nahlinog odjela za edukaciju
Ovim predavanjem smo željeli naglasiti važnost interkulturalnog obrazovanja u današnjem vremenu i prostoru, kao i potrebe izgradnje i podizanja svijesti svakog pojedinca u društvu o usvajanju i življenju vrijednosti koje zbližavaju i spajaju ljude i narode u mozaiku njihove različitosti, te da različitosti i nova saznanja doživljavaju kao bogatstvo, a ne kao razlog za antagonizam i isključivanje.
Prisutni su imali priliku upoznati se sa načelima interkulturalnog obrazovanja i uvidjeti značaj obilježavanja ovog dana te važnost zagovaranja odgoja i obrazovanja koje ima etičku dimenziju. Poseban naglasak se stavio na razvoj interkulturalnih kompetencija i potrebu jačanja svijesti svakog pojedinaca, posebno roditelja i osoba uključenih u obrazovni proces.
Profesorica Sijamhodžić-Nadarević istakla je da je CEI Nahla organizacijom ovog predavanja pridonio važnom socijalizacijskom faktoru. Interkulturalno obrazovanje postaje neophodno u vremenu velikih previranja, diskriminacija i sukoba širom svijeta. Dodatno, predavanje se fokusiralo na kontekstualiziranje interkulturalnog obrazovanja unutar obrazovnog sistema Bosne i Hercegovine. Također, naglašeno je da je prepoznata važnost univerzalnih vrijednosti religija u promocijiinterkulturalnih vrijednosti i dijaloga.
Ovo predavanje, zajedno s primjerima iz prakse koji su prezentirani, predstavlja izvrstan poticaj za razvoj aktivnosti u različitim formama, a koje bi bile usmjerene prema promociji vrijednosti interkulturalnog obrazovanja u ostvarivanju mira, harmonije u svijetu i uvažavanja drugog i drugačijeg.
CEI Nahla je, tematiziranjem ove oblasti, nastojao da putem neposrednog dijaloga između predavačice i slušateljstva, koristeći živu riječ, doprinese podizanju svijesti o važnosti teme interkulturalnog obrazovanja.