Mogu, hoću, znam – prvi koraci u pokretanju biznisa

Jedna od dobrih strana pokretanja vlastitog biznisa jeste činjenica da biznis ne diskriminira ni po kom osnovu, jer za poduzetničke vode nije bitno da li imate fakultetsku diplomu, da li ste mlađi ili stariji, muškarac ili žena, da li imate skromniji ili veći kapital za početak, jer vas varijacije u tim odrednicama ne čine manje ili više pogodnim za privatno poduzetništvo. Ono što je bitno jeste prvenstveno jaka želja, volja i upornost, kao i dobar plan i priprema.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Piše: Ana Raguž

Prvi korak za sve što započinjemo jeste okretanje sebi i lično preispitivanje. U sebi ćete pronaći potrebne odgovore. Kakvi su vaši snovi? Šta je to čime se želite baviti, šta su vaši prioriteti u životu i da li su oni u sukobu s poslom kojim se želite baviti?

U serijalu članaka Ane Raguž tokom septembra ćete imati priliku saznati više o prvim koracima neophodnim za uspješno pokretanje i vođenje vlastitog biznisa te pronaći odgovore na svoja pitanja i korisne savjete.

 

Šta istinski želim?

Zapitajte se postoji li nešto što volite raditi, u čemu uživate, nešto što je vaša strast? Ljubav prema poslu kojim se planirate baviti je prva i početna stavka, jer ako imate žar prema poslu, nećete na njega gledati kao na obavezu koju morate odraditi da biste zaradili za život, niti ćete s nestrpljenjem čekati da završite svakodnevne obaveze. Umjesto toga, uživat ćete u trenucima posvećenim svom biznisu i osjećati se zadovoljno i ostvareno, iako nekada zna biti i teško. Naprimjer, kad pisac dobije inspiraciju, on piše danima i noćima i to ga čini sretnim, bez obzira na to što cijeli dan nije imao vremena za ručak.

Ako vam se u početku čini da od toga što volite ne možete napraviti biznis, razmislite ponovno. Biznis možete napraviti od bilo čega, samo ako ste dovoljno kreativni da pronađete način. Postoji li bolja opcija od te da zarađujete od nečega u čemu uživate?

Šta znam raditi?

Sagledajte svoje realne mogućnosti za bavljenje određenim poslom. Je li vam potrebno određeno znanje, vještine, manji ili veći kapital i da li ih posjedujete? Ako ne, na koji način možete doći do njih? Raspitajte se postoji li kurs ili škola gdje biste mogli steći potrebne vještine, pohađajte seminare na kojima se možete educirati (s čim svakako trebate nastaviti i nakon pokretanja biznisa), ili se jednostavno na određeni period zaposlite u firmi koja se bavi istim poslom, kako biste stekli znanje o tome kako funkcioniše taj biznis i na šta je sve potrebno obratiti pažnju. Na to gledajte kao na ulaganje u budućnost.

Naprimjer, bilo bi suludo otvarati svoj restoran ukoliko nemate iskustva s ugostiteljstvom, pa se možete na određeni period zaposliti u nekom popularnom restoranu. Ako se zaposlite kao pomoćni kuhar,  steći ćete kulinarske vještine, saznanja o tome odakle je najpovoljnije nabavljati kvalitetne namirnice, kakva jela gosti najviše naručuju, kako se održavaju prostorije restorana i kuhinje, kakav ambijent je u restoranu poželjan, itd.

Mogu li, zaista, biti poduzetnica?

Da li ste osoba koja se umije nositi sa stresom koji sa sobom nosi vođenje vlastitog biznisa? U poduzetništvu morate biti spremni na promjene i probleme koje morate rješavati, te je potrebno da ste sposobni dobro funkcionisati pod pritiskom i spremni na miran način rješavati moguće konflikte. U biznisu često morate žonglirati između mnogobrojnih obaveza, a pritisak dolazi s više strana, te je fleksibilnost jedna od bitnih osobina koje morate posjedovati.

Također je poželjno da budete osoba koja „zna s ljudima“ i lako stupa u komunikaciju, što je od velikog značaja zbog komunikacije s klijentima, kao i s uposlenicima. Naprimjer, ako dođete do saznanja da vaš uposlenik smatra da ste se nekorektno ponijeli prema njemu u određenoj situaciji, loš poslodavac neće obratiti pažnju na to, jer je on taj koji odlučuje o svemu. S druge strane, dobar poslodavac će pozvati uposlenika na razgovor, saslušati ga i razmisliti o njegovim primjedbama, i također objasniti motive i razloge svojih postupaka, te će na taj način doći do boljeg razumijevanja između njih i uposlenik će se osjećati uvaženo, što utječe na njegov dalji rad i napredovanje firme.

Osobine koje se prožimaju kroz ranije spomenute, a ujedno su i jedna od najznačajnijih karakteristika poduzetnika jesu samopouzdanje i vjera u sebe. Potrebne su vam za svaki aspekt posla, počevši od odnosa s klijentima do rješavanja svakodnevnih konflikata i prepreka u poslu.

Analizirajući sve ove aspekte, razmislite koliko ste kao osoba sposobni samostalno ući u poduzetničke vode i ako niste, možete li nešto učiniti da to promijenite?