fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Mentoring – alat za brušenje dijamanta kompanije

Kada opisujemo “savršenog uposlenika” obično tu navodimo da je vrijedan, timski igrač, da ima izrazito dobre komunikacijske sposobnosti i naravno da ima tehničke vještine. Međutim, teško je za očekivati savršen CV i poznavanje svih navednih vještina za osobe na početku karijere, a koja je tek završila proces formalnog obrazovanja. Ono što to može nadomjestiti je jedna osobina – volja i sposobnost za brzo učenje od drugih kako bi otkrili svoje jedinstvene, skrivene potencijale, kojih osoba još nije svjesna.

MENTORING – NAJBOLJI GENERATOR RASTA I LOJALNOSTI

Terri A.Scandura, profesor menadžmenta i dekan diplomskog studija na Univerzitetu Majami, kaže da većina Fortune 500 kompanija vidi mentoring kao značajan razvojni alat za uposlenike, tako da 71% njih ima razvijene mentorske programe. Mnoge akademske studije još od ‘80ih su prikazale benefite mentoringa.
 
“Očito, uposlenici koji imaju mentore, zarađuju više, bolje su se adaptirali i produktivniji su”, kaže Scandura. “Oni prolaze kroz manje stresa i brzo dolaze do unapređenja. Zbog ovih pozitivnih benefita, kompanije rado implementiraju mentorski proces u početku angažmana novih uposlenika.”
 

Šta je u stvari mentoring? To je proces gdje iskusna osoba u svojoj branši – mentor, pomaže i usmjerava drugu osobu kako bi dostigla svoje ciljeve. Za ovu svrhu važno je imati prostor koji je otvoren prema učenju i neometano dopušta da se taj proces odvija paralelno sa drugim poslovnim aktivnostima. Važno je da je mentor osoba koja umije da sluša, a specifične potrebe mentija (mentorisane osobe) može da ispoštuje prenošenjem profesionalnih vještina koje su usmjerene dugoročnom uspjehu.

ŠTA KAŽE PRAKSA?

Svjedoci smo nezadovoljstva poslodavaca koji na kraju prakse (internship) ili probnog rada ne dobiju očekivane rezultate, odnosno profil uposlenika koji im treba. Usljed nedostatka vremena i limitiranih ljudskih resursa, često su praktikanti osuđeni na samostalno učenje.
Međutim, praksa i istraživanja pokazuju da su uposlenici koji su imali mentora u odnosu na one koji nisu, bili mnogo zadovoljniji svojim poslovima i bili posvećeniji kompaniji. Činjenica da su imali mentora povećala je njihov uspjeh u poslu, posvećenost organizaciji i radnu efikasnost 1

Iako velika fluktuacija uposlenih i česte promjene poslova kod mladih uposlenika, mogu u stvari demotivisati menadžere da volonterski budu mentori, s obzirom da ne žele da provode dragocjeno vrijeme sa nekim ko će potencijalno brzo napustiti kompaniju, pružanje prilika mladim ljudima kroz mentoring je danas možda važnije nego ikad. Za kompanije je to odlična prilika, s obzirom na to da je povezivanje iskusnog mentora sa svježim novim uposlenicima, čije ideje obećavaju, odličan način da im se pruži vrijednost zbog koje će ostati. Sve više, eksperti u menadžmentu vide mentoring kao ključnu komponentu u socijalnom povezivanju, jer menti dobija dragocjeno znanje iz interakcije sa iskusnim mentorima. Mentori, također, pomažu uposlenicima da nauče i prilagode se organizacijskoj kulturi.

A ŠTA SE TO KRIJE U NAHLINOM RASADNIKU TALENATA?

Nahla kao centar za edukaciju i istraživanje, kontinuirano radi na osluškivanju potreba korisnica, potencijalnih uposlenica, ali i samog tržišta rada. Uvidjeli smo veliki jaz kada je u pitanju ponuda i potražnja određenih zanimanja na našem tržištu rada. Obuka za asistenticu u računovodstvu je rezultat jedne takve analize. Specifično polje koje zahtjeva dodatnu naobrazbu čak i nakon završenog fakulteta, stoga je obuhvaćen cijeli set znanja i vještina, ali i praktičan rad u softveru.

Ovakvim pristupom, nastojimo predvidjeti sve moguće izazove koji im predstoje, učiniti znanje odmah upotrebljivim u realnom bh. privrednom kontekstu, ali i raditi na njihovom samopouzdanju i kanalisanju karijernih mogućnosti i želja kroz sistemski vođeno karijerno savjetovanje koje će početi u mjesecu august za 15 polaznica obuke za asistenticu u računovodstvu, nezaposlenih žena sa Kantona Sarajevo, koje su potpuno besplatno dobile priliku pohađati ovu obuku zahvaljujući podršci DVV International – Ured u BiH.

Obuka za asistenticu u računovodstvu se realizuje od maja do oktobra 2021. i obuhvata 120 časova iz oblasti: vođenje poslovne dokumentacije, finansijsko knjigovodstvo, robno-materijalno knjigovodstvo, blagajničko poslovanje, PDV evidencije, obračun plata, obračun drugih angažmana u skladu s važećim propisima (Ugovor o djelu, Autorski ugovor, Ugovor o privremenim i povremenim poslovima, Stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa), stalna sredstva, izvodi, obračun računovodstvenog rezultata. Pored toga, polaznice obuke imat će priliku steći i osnovna znanja za rad u naprednom ERP poslovno-informacionom sistemu PANTHEON.

Koliko je važna praktična primjena naučenog odmah nakon završene obuke, govori upravo dinamika i raznolikost ove oblasti. Stoga pozivamo sve zainteresirane poslodavce koji imaju potrebu za osobom koja će doprinijeti kvaliteti poslova u računovodstvu, ali prije svega, kojoj mogu pružiti prostor za učenje i rast, da nam se jave kako bismo obezbijedili zainteresiranim stranama da razmjene informacije i pronađu najbolji način saradnje. Nastojimo biti platforma za razmjenu informacija i mjesto susreta, koristeći raspoložive resurse. ​Zainteresirani poslodavci mogu nam se javiti putem maila na amina@nahla.ba

BUDITE VJETAR NEČIJIM KRILIMA

Svaka mlada osoba posjeduje potencijal koji tek treba da bude otkriven, a mentori mogu da služe kao izvor informacija, uputa i podrška u postavljanju ciljeva i pružanju motivacije. Usljed suočavanja sa novom situacijom, izloženošću novom prostoru, zajednici i poslovima sa kojim se prije nisu susretali, mladi ljudi se ponekad mogu osjećati izolirano i učiniti da se poveća jaz između njih i iskusnijih profesionalaca. Upravo tu mentori mogu da pomognu i isprave pogrešne percepcije i mišljenja koja su uvriježena o mladim ljudima, uključujući ih u rad i aktivan dijalog. Zahvaljujući vezi između mentora i mentija, moguće je uspostaviti međusobni odnos povjerenja.

______________________________

1 Ghosh, Rajashi & Reio, Thomas. (2013). Career benefits associated with mentoring for mentors: A meta-analysis. Journal of Vocational Behavior. 83. 106–116. 10.1016/j.jvb.2013.03.011.

Ovaj članak je dio projekta „Osnaživanje žena za zapošljavanje u poslovnim okruženjima digitalnog doba“ koji realiziramo u partnerstvu s DVV International – Ured za BiH