MENTI: Larisa Đapo – od učiteljice do poduzetnice
Da bi učenje i školske obaveze bile dojmljive i zabavne pobrinula se Larisa Đapo, poduzetnica iz Sarajeva, osnivajući Kreativno i zabavno učenje – PlaySchool d.o.o.

Razgovori s djecom predškolske dobi su nerijetko iscrpni, ali i poticajni. Od pitanja “Zašto sok kroz slamku putuje baš tom putanjom” do “Zašto je planeta okrugla i koja je moja uloga na njoj” vidimo pred sobom “čovječuljka” željnog spoznaje i novih iskustava. Njegovi vidici su široki i žeđ za znanjem nema granicu.
Međutim, početni elan se znatno mijenja polaskom u školu. Interesovanja i njihov istraživački duh se preoblikuju u brzu potrebu rješavanja zadataka i zaklapanja knjiga do novog “moranja”. S druge strane, roditelji očekuju napredak te se taj napredak “mjeri” ocjenama, što može biti demotivirajuće, pogotovo ukoliko se vrši poređenje s drugim učenicima. Da bi učenje i školske obaveze bile dojmljive i zabavne pobrinula se Larisa Đapo, poduzetnica iz Sarajeva, osnivajući Kreativno i zabavno učenje – PlaySchool d.o.o.
Kako je nastala ideja za PlaySchool?
Jednog jutra kad sam krenula na posao i kad su me počele hvatati crne misli, sama sam sebi ljutito rekla: “Ako ti ništa ne valja, napravi bolje!“ Taj dan sam stavila na papir sve što može da se napravi bolje... I tako je nastao PlaySchool, mjesto gdje se uči jer se voli.


PlaySchool je inovativni produženi boravak koji ima za cilj kreiranje jednog stimulativnog i opuštenog ambijenta u kojem će učenici završavati svoje školske obaveze, usvajati engleski i njemački jezik te razvijati svoje vještine, kreativnost i kompetencije. Prateći plan i program koji učenici izučavaju u školi Larisa kreira edukativno-zabavne radionice gdje se na dopadljiv način obrađuje školsko gradivo. Osmislila je Klub knjige gdje se zajednički čita, prepričava i piše, tokom BHS radionice djeca usvajaju gramatička i pravopisna pravila kroz nastavne listiće, a FunMatika je program zabavne matematike koji učenicima omogućava savladavanje osnova računskih operacija. Nezaobilazan je i FunEnglish program usvajanja engleskog jezika kroz pjesmu i zabavne radne listiće.


To je program koji se ne naslanja na samo jedan pedagoški pravac, nego objedinjuje sve najbolje iz mnogih pedagogija, a koje odgovaraju djeci našeg podneblja: Marije Montesori, Waldorfa, australskog, britanskog i turskog školskog sistema. Bogatstvo mog iskustva kroz edukaciju u BiH, Australiji, radeći s djecom po Cambridge programu u školi gdje dominira turska kultura pomogla mi je da napravim čarobni miks utjecaja koji se mogu osjetiti u PlaySchoolu.
Program je ciljano strukturiran da razvije potencijal svakog djeteta, njeguje njegovu kreativnost, uči samostalnosti i socijalnim vještinama i da odgojno djeluje.
Praveći prve korake ka svojoj “radnoj” samostalnosti nije bilo straha za neuspjeh, postojala je želja da se osmisli i ponudi drugačiji program za djecu i roditelje koji će polučiti pozitivne rezlutate. PlaySchool posluje uspješno već pet godina, a razlog za uspjeh Larisa ne pripisuje broju djece: “Svoj uspjeh ne mjerim brojem djece koja su upisana u PlaySchool nego po tome koliko pomognem jednom djetetu da se spozna, da ga osnažim, da pomjeri svoje granice, da uživa u aktivnostima koje mu se na prvu nisu sviđale, da budim njegovu radoznalost i budem im velika podrška u procesu odrastanja.”
Planova za bućnost je mnogo, ideja svakako ne nedostaje, a plan je da se, razmjenom programa i iskustava, pomogne drugim produženim boravcima. Radni dani su dinamični, ispunjeni dječijim smijehom i željom za učenjem. Ovu veselu i maštovitu ponudu Larisa plasira i preko oficijelne FB stranice.
Njezin smiraj i poticaj je porodica i ljudi koje dijele iste poglede na svijet. “Snagu crpim iz same sebe, svojih kćerki, porodice. Volim puno da čitam, pravim zimnice, kuham i eksperimentišem, planinarim.” – iskrena je Larisa.


Larisa i MENTI
“U poduzetništvo sam krenula ‘grlom u jagode’. Kad sam dala otkaz u školi gdje sam radila 11 godina i gdje sam imala ‘posao na neodređeno vrijeme’ nisam znala gotovo ništa o poduzetništvu. Moja želja je samo bila da radim s djecom na način na koji sam kroz svoje iskustvo i edukaciju osjećala da trebam i da im prenosim vrijednosti koje smatram važnim. Vodila me je strast za podučavanjem i želja da svako dijete osnažim i na neki način mu uljepšam dan. Kad se PlaySchool razvio toliko da je bio u punom kapacitetu osjećala sam da je vrijeme za novi korak, ali nisam znala koji.”
Zahvaljujući kćerkinom poticaju, Larisa odlučuje da naredni korak bude brendiranje poduzetništva.
Nisam bila sigurna o čemu ona govori dok nisam krenula na predavanja i tada sam uvidjela koliko toga sam preskočila i da je edukacija o poduzetništvu i upravljanju biznisom ono što mi treba da bih spoznala koji mi je naredni korak. Tokom edukacije sam shvatila da je upis na MENTI program najbolja poslovna odluka koju sam donijela nakon osnivanja PlaySchoola. Povezala sam se s dosta poslovnih žena, obogatila svoja prijateljstva i uistinu osjetila šta znači umrežavanje poduzetnica. Danas mogu slobodno reći da sam okružena poduzetnicama koje se međusobno podržavaju i pomažu.


Mladima koji razmišljaju upustiti se u poduzetničke vode poručuje:
Najteže je napraviti prvi korak - donijeti odluku. Nakon toga više se nema vremena misliti o strahu. Tada samo morate raditi, kreirati, stvarati, i opet raditi, kreirati i stvarati.
Ovaj članak je dio Nahlinog projekta "MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice". Edukacijom i mentorstvom pomažemo poduzetnicama iz cijele BiH da osvijeste svoje kapacitete i izgrade ili unaprijede svoj brend, aktivno promovirajući žensku poduzetničku kulturu u BiH. Na ovaj način u saradnji sa stručnjacima nastojimo odgovoriti i na najizazovnije periode u razvoju jednog brenda.
Projekat finansijski podržan iz sredstava FIGAP II programa - Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020) rezultat je saradnje Agencija za ravnopravnost spolova Bosne i Hercegovine - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Gender centra Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Gender centra Vlade RS, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedska, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini (Embassy of Sweden in Sarajevo), putem razvojne agencije SIDA.