fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

MENTI: Bamba – nježni dodir djetinjstva

Svijest o odjeći koju mališani nose znatno se promijenila. Primjetno je da mame  biraju prirodne i eko materijale koji su odgovarajući za osjetljivu kožu bebe. Da je zdravlje mališana presudno za njihov psihosocijalni i kognitivni razvoj prepoznala je i Amra Žužić Bećirbegović, nudeći našem tržištu jednu pozitivnu i “zdravu” priču – “Bamba”.

Primarni zadatak roditelja dolaskom prinove u porodici je da pruže sigurno i zdravo okruženje za rast i razvoj mališana. Roditelji nesebično mijenjaju svoje navike kao i prioritete usmjeravajući se na malog “čovječuljka” koji je okupirao njihovo vrijeme i prostor. Konvencija o pravima djeteta postaje prirodnim ili pak urođenim porivom: “sigurnost, zdravlje i dobrobit djeteta se nalaze na prvom mjestu”. I svijest o odjeći koju mališani nose znatno se promijenila. Primjetno je da mame biraju prirodne i eko materijale koji su odgovarajući za osjetljivu kožu bebe. Odjeća treba da bude mekana i glatka na dodir, neopterećena sintetičkim materijalima te da prirodni materijal dopušta bebinoj koži da diše.

Da je zdravlje mališana presudno za njihov psihosocijalni i kognitivni razvoj prepoznala je i Amra Žužić Bećirbegović, nudeći našem tržištu jednu pozitivnu i “zdravu” priču – “Bamba”.

Ko je Amra i kako je nastala Bamba?

U želji da radi s djecom Amra je upisala Učiteljsku gimnaziju, sticajem okolnosti je završila Opću gimnaziju i na koncu upisala Fakultet političkih nauka u Sarajevu. Tokom studiranja se zaposlila na Sarajevskom radiju 202, istovremeno se ne odričući svog hobija kreiranja odjevnih predmeta. U studentski dom je prenijela maminu šivaću mašinu i dala svojoj mašti na volju. Nakon rada u medijima zapošljava se u NVO sektoru, potom prelazi da radi za jednu američku kompaniju. Cjelokupni složeni radni opus je bio pripremna faza za ono što će uslijediti.

Iskustvo, znanje i ideje je sakupila na jedno mjesto i laganim, ali sigurnim koracima osniva firmu Bamba. Naime, u nedostatku “sigurne” odjeće, obuće kao i igrački za svog mališana odlučuje uspostaviti jedno sigurno i poželjno mjesto. Počinje s platnenim eko pelenama za bebu, koje je njen sin koristio već od drugog mjeseca te nastavlja s odjećom i igračkama. U cijelom procesu najveći strah joj je bio, kako ističe, da li će znati voditi posao, što je nagnalo da taj proces prođe sama, gdje bi, u slučaju neuspjeha imala odgovornost samo prema sebi.

Za ime brenda navodi da je veže lapsus lingva njenog sina – u pokušaju da istovremeno dozove babu i mamu dječak je izgovorio “bamba”, naziv je bio zvučan i pamtljiv te tako i zvanično nastaje “Bamba”.

Svoje proizvode je predstavljala putem FB stranice, ali u nedostatku znanja o preduzetništvu odlučuje da napravi još jedan korak, prijavljuje se na poduzetničko takmičenje te osvaja prvo mjesto. Nakon pozitivnih povratnih informacija i nagrade koju je osvojila Amra hrabrije i odlučnije širi poslovnu ponudu. Materijali koji se upotrebljavaju u procesu izrade posjeduju OEX TEX certifikat, što je garant sigurnosti boja i neškodljivih materija te proizvode čini eko prihvatljivim i sigurnim za upotrebu. Trenutno se ponuda plasira putem web stranice i oficijelne fb stranice, a mame za svoje mališane mogu pronaći odjeću za spavanje i igru, dekice, ukrasne jastuke i didaktičke igre.

Amra i MENTI

Amra često ističe da je i pored formalnog obrazovanja koje je imala u cijelu priču o poduzetništvu zakoračila kao laik. Kao polaznica Nahlinog MENTI programa ne krije svoja dosadašnja iskustva:

Obrazovanje koje sam dotad prošla nije bilo ono koje me usmjeravalo u tom smjeru. Osoba sam koja voli mnogo da čita i istražuje i samo na vlastitu inicijativu sam počela da istražujem o poduzetništvu. U momentu kad sam osnovala svoj obrt nisam uopće znala kako napraviti biznis plan, ali sam vjerovala u ideju koju sam imala i znala da je mogu iznijeti.

Kako je rasla njezina porodica, tako je rasla i “Bamba”, sigurnim, postepenim koracima, od puzanja do hodanja. Amra nije željela preskočiti nijednu etapu. Najveća podrška su suprug i sin koji učestvuju u kreiranju sadržaja kao i njegovom plasiranju.

Ponekad se i sama zapitam odakle crpim snagu, protekla godina je pokazala nekako sav besmisao konzumerizma. Međutim, sam život je dar od Boga i odatle sva moja snaga, energija. Uz sebe imam porodicu koja mi je snaga, energija, ali i smiraj nakon svakog napornog radnog dana, perioda.

Njihovi dnevni programi su intenzivni i osebujni, a raditi s djecom i za djecu omogućava pregršt ideja. Posebno je zahvalna na mogućnosti da njezinu kretivnu zamisao mogu koristiti i drugi mališani.

Iako su počeci bili teški i neizvjesni, Bamba posluje već šestu godinu, uprkos COVID pandemiji. Za kraj ostavlja snažnu poruku:

Strah od novog je urođena emocija i sasvim realna i opravdana, međutim, uz dobre edukacijske programe mnogo ga je lakše prevladati. Također, i ne znati odakle krenuti je opravdano, stoga je moja preporuka obrazovanje i obrazovanje. Da, neformalno obrazovanje će vam pružiti veoma dobru podlogu za poduzetništvo, čitanje knjiga, slušanje podcasta i savjeti mnogo iskusnijih u biznisu su ono što vam zaista treba. Danas vam je to sve veoma dostupno i ne čekajte da „dobijete priliku“ jer „priliku možete sami stvoriti.“.

Ovaj članak je dio Nahlinog projekta "MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice". Edukacijom i mentorstvom pomažemo poduzetnicama iz cijele BiH da osvijeste svoje kapacitete i izgrade ili unaprijede svoj brend, aktivno promovirajući žensku poduzetničku kulturu u BiH. Na ovaj način u saradnji sa stručnjacima nastojimo odgovoriti i na najizazovnije periode u razvoju jednog brenda.

Projekat finansijski podržan iz sredstava FIGAP II programa - Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020) rezultat je saradnje Agencija za ravnopravnost spolova Bosne i Hercegovine - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Gender centra Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Gender centra Vlade RS, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedska, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini (Embassy of Sweden in Sarajevo), putem razvojne agencije SIDA.