svaki dan, 12.00 – 20.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Kako ljutnju možete preobraziti u nešto dobro?

Nisu vaš ekscentrični šef niti obaveze koje vas preplavljuju razlog zbog kojeg vrištite na strance dok vozite. Trebali biste se ljutiti što vam je trebalo tako dugo da shvatite da imate moć promijeniti svoje okolnosti. Iskoristite ljutnju da pokrenete pozitivne promjene koje su vam potrebne da promijenite svoj život.

Saznajte kako ljutnju iskoristiti na pozitivan način i promijeniti svoj unutrašnji svijet i svoju percepciju vanjskog.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Izvor: lifehack.org  Prevela i prilagodila: Esma Fazlić

Niko ne voli ljutitu osobu, a to je ipak tako uobičajen osjećaj u svima nama. Kad izgubite smirenost i opisuju vas kao nekoga ko ima “kratak fitilj” to obično samo znači da niste u stanju zadržati u sebi negativne osjećaje koji se u vama pokrenu.

Ovakva energija se smatra negativnom jer izaziva loše osjećaje u ljudima koji su na ivici ljutnje i čini da se ljutita osoba osjeća loše u vezi  sa sobom i svijetom oko sebe.

Ali može li ova negativna energija biti iskorištena za dobro? Mora li uvijek biti protumačena kao loša osobina koja štetno utječe na ljude?

Pozitivnost unutar emocije ljutnje

Ljutnja je prisutna u većini životinja sposobnih da osjećaju, što ukazuje na to da postoji neki evolucijski razlog zašto smo uopšte u stanju osjetiti ovu emociju.

Ovaj razlog je instinkt za preživljavanjem. Naš je posao da reagujemo na situacije efikasno kako bismo preživjeli i ako se osjećamo ugroženo, napadnuto, frustrirano ili bespomoćno moramo to dati do znanja čoporu kako bi se povukao ili zaustavio to što se dešava.

Ali ljutnja bi mogla igrati još jednu važnu ulogu u našim životima. Istraživačice Jennifer Lerner i Dacher Keltner su proučavale posljedice ljutnje i straha na poduzimanje rizika kod pojedinaca i otkrile su da ljutnja daje isti pogled na rizik kao i sreća. Šta to znači? Ljutita osoba ima optimističan pogled prema procjenama rizika. Takve su osobe sklonije poduzimanju rizika, što znači da ovu sklonost možete iskoristiti da promijenite svoje loše navike i usvojite dobre, kako smatra autorica i istraživačica dr. Marcia Reynolds.

Tajna korištenja ljutnje na pozitivan način

Reynolds to objašnjava ovako: „Vještina je u tome da promijenimo fokus ljutnje s vanjskih okolnosti i da se umjesto tog fokusiramo na ono što žarko želimo promijeniti unutar sebe. Nisu vaš ekscentrični šef niti obaveze koje vas preplavljuju razlog zbog kojeg vrištite na strance dok vozite. Trebali biste biti ljuti što vam je trebalo tako dugo da shvatite da imate moć promijeniti svoje okolnosti. Iskoristite ljutnju da pokrenete pozitivne promjene koje su vam potrebne da promijenite svoj život.“

Kako dakle možemo iskoristiti ljutnju pozitivno i promijeniti svoj unutrašnji svijet i svoju percepciju vanjskog?

Identificiranje bijesa prvi je korak

Biti svjestan trenutka kad zakoračite u osjećaje bijesa može se činiti teškim, ali kad to počnete raditi to postaje trening pozitivne samosvijesti. Možda se ne čini velikim, ali to je unutrašnja snaga koja će postajati jača što je više koristite. Ova unutrašnja snaga će vam poslužiti kroz život tako što ćete razviti emocionalne alate koji vam mogu pomoći da se opustite. Vještina da se izmjestite iz situacije i koristite tehnike disanja za oporavak pomoći će vam u mnogim drugim stresnim situacijama s kojima se kasnije susrećete.

Iskoristite ljutnju da naučite šta je produktivan sukob

Ljutnja je obično sinonim za razmirice. Ako otkrijete da napadate kad ste u ljutitom, argumentativnom načinu djelovanja, to onda znači da imate priliku vježbati više samosvijesti. Tehnike kao što su usporavanje govora, pauziranje i disanje i stišavanje glasa može pomoći da umirite um u trenutku. Možete čak otkriti da vas i druga osoba oponaša kako bi opustila situaciju.

To je također prilika da razmotrite drugu osobu i zašto ona ima svoju tačku gledišta i da to radite bez osude. Možda nisu razumjeli ono što ste rekli ili oni također nisu svjesni kako se vi osjećate u trenutku ljutnje. Ovi su trenuci sjajna prilika za samorazvoj, samosvijest i empatiju.

Iskoristite energiju ljutnje za motivaciju

Ljutnja je ključna emocija jer nam omogućava da procesuiramo negativne osjećaje i riješimo neki problem u našim životima. Kad je ljutnja preplavljujuća i ne jenjava, tada može biti loša za našu dobrobit.

Kanalisanje negativne energije u nešto pozitivno najbolji je način da se nosimo s tim osjećajem bijesa. Fizička aktivnost je najbolji način da se ovo napravi jer ljutnja ubrzava naše tijelo. Ako trebate unaprijediti svoj performans u bilo čemu fizičkom, kao što je trčanje, plivanje ili bilo koji drugi sport, radite to kad ste ljuti i postići ćete bolje rezultate.

Dobra stvar vezana za ljutnju, posebno ako je vezana za performans, je ta da možete odabrati da je koristite kako biste pojačali svoju želju da uspijete, umjesto da se fokusirate na greške. Ona može čak pokrenuti efikasan brainstorming i rješenja. Na ovaj način oduzimate negativnu energiju usmjerenu u osjećaj ljutnje i fokusirate je na pozitivno rješenje.

Iskoristite ljutnju kao priliku za rast

Ljutnja može biti problem, ali budite svjesni da je ona ključni dio bivanja čovjekom i našeg emocionalnog oporavka. Ako otkrijete da se lako naljutite, to znači da ste je u svoje biće integrisali u većoj mjeri od potrebne. Ali to ne mora biti loše. Gledajte na to kao na priliku da učite o sebi i o svojim sposobnostima. Shvatite da je ljutnja prilika da se naviknete oslanjati na svoju unutrašnju snagu, kreirati rješenja za probleme, bolje razumijevati druge i čak pronalaziti motivaciju da budete bolji u činjenju mnogih stvari.