Kako biti efikasni i spriječiti “sagorijevanje” na poslu
Ako budete redovno odvajali dio vremena na raspoređivanje poslova koji vas čekaju, postat ćete efikasniji, moći ćete pratiti sve što trebate uraditi i pravilno određivati prioritete.
Izvor: onislam.net
Kad je Lejla odlučila da razvija karijeru o kojoj je sanjala, bila je poput ovisnika o adrenalinu koji se upušta u ekstremne sportove, te nije mogla ni pretpostaviti da će za samo šest mjeseci sanjati o odlasku u penziju.
„U potpunosti sam iscrpljena,” Lejla mi se povjerila nekoliko mjeseci nakon što je započela s „iamsheba” edukacijom.
„Pa, napravi pauzu“, posavjetovala sam je – kao da sam joj upravo rekla da je voda najbolji način da utaži žeđ. Lejla je bila finansijski osigurana, s ograničenim odgovornostima i, sveukupno, dobrim životom. Pronašla je posao u polju koje je voljela, imala je porodicu koja ju je podržavala, te je na radnom mjestu brzo napredovala – postavljajući sebi ciljeve i ostvarujući ih. Bila je idealan slučaj, ali možda je, ipak, postigla previše isuviše brzo? Smatrala sam da joj je samo potreban odmor i da će, kad bude imala priliku da stvari postavi na svoje mjesto, njen život opet krenuti pravim tokom.
Međutim, rješavanje Lejline dileme nije bilo tako jednostavno. Poslušala je moj savjet, uzela je mini odmor – ali ga je mrzila, i prezirala je koliko ju je obaveza samo čekalo kad se vratila na posao.
„Je li moguće da se nakon svih ovih godina lijenosti sada pretvaram u radoholičarku?“ brinula se ona. Može li leopard zaista promijeniti svoje šare? „Možda nikad nisi ni bila lijena, već si radije koristila takve negativne misli da bi opravdala činjenicu da baš nisi bila uspješna?“ rekla sam joj.
E, to joj se učinilo odgovarajućim objašnjenjem. Bila je sigurna u to da voli posao koji radi. Međutim, radila je previše i morala je pronaći način da osigura da je njena ljubav prema poslu bukvalno ne proždere.
Lejla je zaista bila iscrpljena – provodila je u kancelariji više vremena od ostalih, preuzimala zadatke koje nije morala, upuštala se u projekte, a da ih nije prvo dobro isplanirala, te joj je za njihovu realizaciju trebalo puno više vremena nego što je predviđala.
„I šta bi uradila kad bi uspjela postatiš efikasnija, a da pritom još imaš i slobodnog vremena?“ upitala sam je, uz dozu sumnje – da li bi počela opet ljenčariti, da li bi se počela ponašati kao nekad?
„Otišla bih na fitness!“ uzbuđeno je uzviknula i ja sam osjetila olakšanje.
I tako smo nas dvije osmislile plan od četiri tačke kako postati efikasniji i lakše pronaći harmoniju na poslu. Možda će ovaj plan koristiti i vama.
A on glasi ovako:
Skratite radni dan za jedan sat ili barem zavšite posao u redovnom radnom vremenu
Kad se ovako postavite prema svom radnom danu, onda možete odraditi čak i više posla, jer ste posvećeni fokusiranom radu, znajući da se frivolno trošenje vremena (tračanje uz kafu, čavrljanje preko interneta) jednostavno ne može tolerisati. U pitanju je Parkinsonov zakon koji kaže da se posao proširuje da popuni vrijeme koje je dostupno za njegovo obavljanje.
Kad je u pitanju Lejla, ona je od početka dana očekivala da će napustiti kancelariju u 18 sati, kad je, u suštini, morala ostati samo do 17 sati. Od momenta kad je počela odlaziti s posla kad je i trebala, njen dan imao je bolju strukturu.
Pročitajte knjigu s praktičnim savjetima za menadžere "RUKOVOĐENJE U JEDNOJ MINUTI U BORBI S MAJMUNOM" (One Minute Manager Meets the Monkey) – i riješite se "majmuna"
Ova knjiga je sveobuhvatna i preporučujem je kao vodu žednome. Mi često insistiramo da sve uradimo sami, razmišljajući na način: “Ako hoćeš da se nešto uradi kako treba, uradi to sam”, međutim, ovakvo razmišljanje osobu samo opterećuje sve dok u potpunosti ne sagori.
Osim toga, ako radite s drugima u timu, ovakvim ponašanjem napravit ćete haos i spriječiti da se i drugi u timu osjećaju vrijedno i potrebno.
Organizacija/raspored su od ključnog značaja
Ljudi koji se nehatno odnose prema svojim zadacima i popisuju ih na papiriće koje uvijek gube, stalno se brinu da su nešto zaboravili – a to samo po sebi troši vrijeme i snagu. Ako budete redovno odvajali dio vremena na raspoređivanje poslova koji vas čekaju, postat ćete efikasniji, moći ćete lakše pratiti sve što trebate uraditi i pravilno određivati prioritete.
Kad je u pitanju Lejla, to je podrazumijevalo da svakog ponedjeljka ujutro treba odvojiti 30 minuta vremena da bi napravila sedmični plan, a zatim odvajati po 15 minuta svakog sljedećeg jutra da bi utvrdila da li sve teče po planu.
U trenutku kad je na ovaj način poboljšala strukturu svog dana, ona je uspjela značajno povećati svoje slobodno vrijeme, te se lakše pridržavala tačke br. 1.
Jednom sedmično bavite se nekom aktivnošću u kojoj u potpunosti uživate
Sigurna sam da ovu tačku ne trebam pojašnjavati. Prosto se upitajte šta biste uradili da imate više vremena i zatim to i uradite. Neka to bude vaš dogovor sa samom sobom oko kojeg nema rasprave, nešto što ćete umetnuti u tačku br. 3 i što nećete izbjegavati praveći različite izgovore.
Na ovaj način pronaći ćete ravnotežu i bit ćete u stanju da iznova rasporedite svoje prioritete, što će vas učiniti efikasnijiom i sretnijom kad se vratite na posao.
Možda je Lejla u ovom momentu na fitnessu. Osim toga, ona je i zadivljujuće efikasna na radnom mjestu. „Znaš kako kažu, Hiba,“ reče mi ona, „efikasnost je inteligentna lijenost.“
Autorica: Hiba eš-Šerif (Heba Alshareef)
Hiba eš-Šerif je učiteljica i autorica knjige Oslobodite svoju kraljicu od Sabe! (Release Your Inner Queen of Sheba!). Ona podučava žene širom svijeta kako da otkriju svoje jedinstvene talente, kako da djeluju na osnovu svojih težnji da bi ostvarile velike ciljeve, te kako da pronađu istinsku sreću. Hiba živi sa suprugom i petero djece u blizini Toronta, Kanada. Možete je posjetiti na internetu na stranici: www.iamsheba.com