Evropski modeli obuke predavača
Predstavnica Centra za edukaciju i istraživanje „Nahla“ Belma Panjeta-Musić, koordinatorica za edukaciju i odnose s javnošću, učestvovala je na međunarodnoj konferenciji „Obuka predavača za obrazovanje odraslih-evropski modeli”.
Za nahla.ba prilagodila: Belma Panjeta-Musić
Međunarodna konferencija „Obuka predavača za obrazovanje odraslih-evropski modeli” održana je od 17. do 18. septembra 2014. godine u Sarajevu sa blizu 100 stručnjaka iz oblasti obrazovanja odraslih iz BiH, regiona i zemalja članica Evropske Unije.
GIZ u saradnji s partnerima DVV International-Ured za BiH i Socijalno-edukativnim centrom organizirali su prvu međunarodnu konferenciju posvećenu obuci predavača za obrazovanje odraslih u Bosni i Hercegovini. Na konferenciji su razmijenjena iskustva i podrške među zemljama učesnicama pri standardizaciji, odnosno harmonizaciji obuka i kvalifikacija za predavače/ice u obrazovanju odraslih.
Istaknuto je da u BiH trenutno postoji velika potreba da se sistemski pristupi rješavanju ovog pitanja, što će u konačnici značajno utjecati na cjelokupnu socioekonomsku sliku BiH, posredno kroz edukaciju i doedukaciju kadrova na bh. tržištu rada.
Imajući u vidu zakone o obrazovanju odraslih u BiH i izazove koji prate legislative iz ove oblasti, učesnici konferencije su, kroz prezentacije i okrugle stolove, upoznati s aktivnim evropskim modelima, iskustvima i dobrim praksama u drugim državama. Tako su ključne institucije iz Austrije, Njemačke, Švicarske, Makedonije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Kosova i Slovenije predstavili svoj rad i ponudili podršku nadležnim institucijama, organizacijama i udruženjima iz BiH u cilju saradnje u budućim regionalnim i međunarodnim projektima. Evropske modele u obrazovanju odraslih su predstavili njemački Institut za obrazovanje odraslih, Savez za obrazovanje odraslih iz Švicarske te austrijska Akademija za obrazovanje odraslih.
“Konferencija će, bez dvojbe, imati dalekosežan utjecaj na regulisanje oblasti obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini. Njeni specifični ciljevi su poticanje saradnje svih učesnika u obrazovanju odraslih i stvaranje mreže aktera ovog procesa na različitim razinama, a u svrhu poboljšanja kvalitete obrazovanja odraslih, promovisanje prednosti učešća u obrazovanju odraslih, posebno u kontekstu povećanja zapošljivosti građana BiH, te naročito promovisanje ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje kao temelja svakog kurikuluma obrazovanja odraslih”, kazala je o značaju konferencije Azra Ramić, koordinatorica radne linije “Naknadno sticanje osnovnog obrazovanja”.