Dizajniraj: vodič za kreativce
U okviru serijala članaka “Edukacija i karijerna navigacija” razgovaramo sa iskusnim grafčkim dizajnerom, fotografom i našim predavačem Erminom Selimovićem istražujemo korake za ulazak u svijet grafičkog dizajna, govorimo o resursima za učenje i otkrivamo perspektive koje tržište pruža u ovoj dinamičnoj industriji.
Koji je prvi korak koji osoba treba poduzeti ukoliko se odluči baviti – grafičkim dizajnom?
Kada osoba odluči započeti svoju karijeru u grafičkom dizajnu, prvi korak koji bih preporučio je da stekne osnovno znanje o dizajnu i kreativnom procesu. To može uključivati upisivanje kurseva ili online tutorijala o osnovnim principima dizajna, kompoziciji, bojama i tipografiji. Također je važno upoznati se s alatima koje koriste grafički dizajneri, kao što su Adobe Photoshop, Illustrator ili InDesign.
Šta bi preporučio osobi koja nije sigurna da li se upustiti u to?
Osobi koja nije sigurna da li da se upusti u grafički dizajn, preporučio bih da istraži industriju, prouči radove drugih dizajnera i razgovara s ljudima koji već rade u tom polju. Također bi bilo dobro isprobati neke osnovne projekte kako bi se stekao osjećaj za dizajn i vidjelo da li je to nešto što ih zaista interesuje i motiviše. Grafički dizajn se grana na mnogo više kategorija i svako može biti zainteresovan za određenu granu dizajna.
Pored stvari koji se svaki početnik dotakne, flajeri, plakati, banneri tj. na stvarima uz koje učimo alate za dizajniranje postoje dizajneri koji se bave samo kreiranjem loga ili ambalaža. Kreiranje ambalaža je ogromna industrija za koju uvijek treba kreativnih kadrova. Grafički dizajn je itekako povezan sa web stranicama, sve što se programira kao web stranica prije toga mora da se dizajnira i pripremi kako bi uopšte trebalo izgledati. To je UI/UX grana dizajna gdje pored web stranica dizajnirate i izgled mobilnih aplikacija, u biti sve što vidite na neki način moralo je biti dizajnirano i pripremljeno za dalji rad na tome. Kako sam već rekao, ovu industriju treba duboko istražiti i naći ono gdje ćete moći izraziti svoju kreativnost.
Kako ocijeniti da li je to posao/oblast za mene?
Da biste ocijenili da li je grafički dizajn prava oblast za vas, važno je da imate određene osobine i sklonosti. Ako uživate u kreativnom radu, imate dobar estetski osjećaj, volite rješavati probleme vizualnim putem i imate strast prema umjetnosti i dizajnu, to su dobri pokazatelji da bi grafički dizajn mogao biti odgovarajući posao za vas.Također je važno biti spreman na stalno učenje i prilagođavanje jer je industrija grafičkog dizajna dinamična i tehnologija se brzo razvija. Još jedna bitna stvar je ako sami sebe uhvatite u nekom trenutku da stalno posmatrate reklame, bilborde i banere i ukoliko imate želju tu nešto izmijeniti kako bi to dosta bolje izgledalo, onda ste definitivno na pravom putu.
Koliko vremena je potrebno, prema tvojoj procjeni da se stekne određeni nivo znanja dovoljan za praktični rad u toj oblasti?
Vrijeme potrebno za sticanje određenog nivoa znanja u grafičkom dizajnu zavisi o tome koliko vremena ste spremni uložiti u učenje i praksi. Uz redovnu posvećenost i praksu, moguće je steknuti osnovne vještine za praktični rad u roku od nekoliko mjeseci. Međutim, treba imati na umu da je grafički dizajn kontinuirani proces učenja i razvoja, te da će se vještine i iskustvo nastaviti poboljšavati s vremenom.
Gdje pronaći materijal za edukaciju?
Materijal za edukaciju možete pronaći na raznim online platformama i web stranicama. Postoje brojni besplatni i plaćeni kursevi, tutorijali, e-knjige, blogovi i videozapisi koji pokrivaju različite aspekte grafičkog dizajna. Preporučio bih istraživanje platformi kao što su Udemy, Coursera, Skillshare i YouTube, gdje možete pronaći razne resurse za učenje.
Pored platformi za edukaciju za sticanje iskustva je dobro i pokušati kopirati neki dizajn koji vam se čini jako dobar i profesionalan, bitno je znati koje alate primijeniti i na koji način, ukoliko u tome uspijete onda ćete moći i kreirati sve što ste zamislili.
Naučio/la sam dizajnirati – I šta sad? Koji je sljedeći korak?
Ako ste naučili dizajnirati, sljedeći korak koji bih preporučio je da počnete graditi svoj portfolio. Portfolio je važan alat za prikazivanje vaših dizajnerskih vještina i kreativnog stila.
Možete odabrati nekoliko najboljih projekata koje ste kreirali i prikazati ih na svojoj web stranici, blogu ili platformama za dizajnere, najbolja za to je Behance ( www.behance.net )
Nastavak učenja je također ključan. Dizajn je područje koje se neprestano razvija, tako da je važno pratiti nove trendove, tehnologije i alate.
Možete istraživati naprednije tehnike dizajna, usavršavati se u specifičnim područjima dizajna poput korisničkog interfejsa (UI) ili korisničkog iskustva (UX), ili se usredotočiti na određene industrije poput brendiranja, oglašavanja ili ilustracije.
Koje mogućnosti dizajniranje nudi na tržištu? Koje poslove možeš obavljati?
Grafički dizajn nudi razne mogućnosti na tržištu rada. Kao grafički dizajner/ica, možete se baviti raznim vrstama poslova i raditi za različite vrste klijenata. Evo nekoliko mogućnosti:
• Dizajniranje logotipa i brendiranje: Možete raditi na stvaranju logotipa i vizualnog identiteta za različite tvrtke i brendove.
• Dizajniranje korporativnih materijala:To može uključivati dizajniranje letaka, brošura, plakata, posjetnica, ambalaže i drugih marketinških materijala.
• Dizajniranje web stranica: Možete se specijalizirati za dizajniranje web stranica, mobilnih aplikacija ili korisničkog interfejsa softvera.
• Dizajniranje publikacija:To uključuje dizajniranje knjiga, časopisa, novina i drugih printanih publikacija.
• Ilustracija: Ako imate talent za crtanje, možete se fokusirati na ilustraciju i raditi na ilustracijama za knjige, časopise, reklame ili digitalne medije.
• Digitalni dizajn: Možete se specijalizirati za dizajniranje grafika i sadržaja za digitalne medije kao što su društvene mreže, web stranice, digitalni marketing ili animacija.
• UX/UI dizajn: Ovo područje se fokusira na dizajniranje korisničkog iskustva i interfejsa. Možete raditi na poboljšanju upotrebljivosti i estetike digitalnih proizvoda i usluga.
• Grafički dizajner u reklamnoj agenciji: Možete se pridružiti reklamnoj agenciji i raditi na dizajnu reklamnih kampanja, vizuala i marketinških materijala za klijente.
• Freelance dizajn: Imate mogućnost raditi kao samostalni dizajner i prihvaćati različite projekte od raznih klijenata, pružajući usluge dizajna prema njihovim potrebama.
Važno je napomenuti da je dizajn konkurentno polje, ali isto tako pruža velike mogućnosti za kreativnost i rast kako individualno tako i timski.