Baškaluk – priča o visprenosti bosanske žene
Ovo je jedna baška priča, o kući, prostoriji, o duši unutar te prostorije, o bosanskoj ženi i šansama koje za sebe kreira u našem društvu. Šansama koje kreira konstantno, uporno, neumorno, pokušavajući, padajući, dižući se, mijenjajući sebe i okolinu i opet pokušavajući. Sada je ova baška priča dobila svoj luk, svoju kuću, na Baščaršiji.
Pripremila Elvira Leka
Priču o ovoj posebnoj snazi, izdržljivosti, nepokolebljivosti možemo ispričati samo uzimajući u obzir kontekst promjene i procesa kojem je rezultat Baškaluk.
Dvanaest vlasnica biznisa (za koje neću reći da su mali jer ovi biznisi su najbolji primjer velike borbe, upornosti i kreiranih šansi) u proteklim godinama su razvijale svoju ideju, učile, mijenjale elemente ideje, još više učile i usavršavale se. Nije bilo jednostavno donijeti odluku i napraviti iskorak. Neke od ovih odluka nastale su u vrlo teškim okolnostima i prilikama (ličnim i/ili profesionalnim), neke su nastale kao rezultat potrebe za promjenom zanimanja, ambijenta, neke su nastale iz potrebe i težnje ka dodatnoj dozi sigurnosti i samostalnosti, a neke i kao produkt mašte, potrebe za raznolikošću, individualnošću, ali i ono najbitnije – prava na slobodan izbor.
Niti jedan od ovih biznisa nije nastao preko noći. U okviru Nahline poslovne zajednice, ali kroz edukativne aktivnosti pratili smo većinu njih. Godinama, ove žene su učile, neke su krenule u potpuno novo zanimanje praktično od nule. Naučile su osnove rada i zanimanja, usavršavale se, napredovale, prolazile napredne module, brojne akademije poduzetništva, mentorstva, savjetovanja, pa opet akademije, da bismo danas govorili o prilično izgrađenim brendovima koji imaju šta za ponuditi.
P kao proljeće, procvat, pozitivna, poduzetnica… bila je tema prvog ovogodišnjeg meet upa Nahline poslovne zajednice na kojemo smo okupili preko 40 poduzetnica, a koji spominjem upravo u ovom trenutku, jer poslije njega, kao proizvod, desio se Baškaluk, concept store, radnja, kuća, duša bosanske žene, koja je okupila 12 poduzetnica i njihovih brendova:
- Hatidža Smajić Kubat – MH Biseri
- Selma Drkenda-Salihović – Selmin kreativni kutak
- Amila Zec-Dohranović – Fitocentar
- Sunita Dizdar Hodžić – Flora handmade
- Amela Musić Hodžić – Prirodna kozmetika Balance
- Irma Tica-Alić – Veles cosmetics
- Lejla Subašić – L'Jewelry
- Merima Smajić – Mima art
- Hanifa Nurikić-Balta – Dermalab
- Mirnesa Pintol Priliplija – Moja percepcija
- Dalila Husika – Atelier HD
- Melisa Hujić – Etiquette
Nedžada Eljazović-Radončić, registrovala je Baškaluk kao concept store, uz nadu da će njegovo postojanje biti:
- Afirmacija svim ženama da nakon uspješnog biznis plana pristupe registraciji;
- Šansa za postizanje samoodrživosti kroz plaćanje svih doprinosa i neto zarada;
- Podrška i mogućnost svakoj ženi da Baškaluk bude mjesto izlaganja njenih proizvoda.
Nedžada je u našem posljednjem razgovoru za sebe rekla da ona nije liderica, vlasnica, gazdarica, nego neko ko okuplja, ko se jednako bori i daje dodatnu vrijednost. A, bori se. Aplicira, biva odbijena na javnim pozivima, opet aplicira, traži šanse i mogućnosti i opet je izrazito ponosna na rezultate koje ovaj tim pravi.
Baškaluk, svoja vrata otvara u subotu, 10. septembra u 18.00h, na adresi Prote Bakovića broj 5, Baščaršija. Na otvaranje su pozvani svi oni koji žele kupiti ove brendove i uvjeriti se u njihov kvalitet ili samo doći da se upoznaju i porazgovaraju s kreativkama koje su okupljene oko Baškaluka, podrže ih, počaste se i uživaju u svim uzorcima i poklonima koje za prve goste vrijedno pripremaju.
Neka njihov uspjeh, bude izazov svima nama da radimo na sebi, učimo, kontinuirano se usavršavamo i stvaramo.