fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

MENTI: O Hanifi i DermaLabu

Mlada poduzetnica Hanifa Nurikić Balta (trenutno polaznica Nahlinog programa “MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice”) 2019. godine je odlučila da prethodno stečeno znanje pretoči u DermaLab,, firmu koju je osnovala s ciljem pravljenja hladno prešanih ulja koja se mogu koristiti u prehrani, ali kao i kozmetički preparati. Donosimo vam njenu priču u nadi da će vas inspirisati na aktivno djelovanje i rad na vlastitoj ideji.

Iščitavajući bogatu prošlost drevnog Egipta, nerijetko ćemo zastati na stranicama historije koje nam opisuju život Egipćanki. Te ‘neustrašive’ žene su još tada uvidjele blagodati hladno prešanih ulja te su ih koristile u svakodnevnoj ishrani kao i u službi ljepote. Kleopatri kao i njezinim sugrađankama su bili poznati antiage efekti tih hranjivih materija. Arheolozi su pronašli primitivne uređaje za proizvodnju maslinovog ulja metodom hladnog cijeđenja/prešanja koji su stari 6500 godina. Potezom filmskog kamermana iz perioda drevnog Egipta, preko antičke Grčke pozicioniramo se na 21. stoljeće i mladu firmu DermaLab iz Ilijaša u nadi da će vas njihova priča inspirisati na aktivno djelovanje i rad na vlastitoj ideji.

Nit koja vezuje ‘neustrašive žene’ s početka priče i DermaLab je ljubav prema prešanim uljima. Naime, Hanifa Nurikić Balta je mlada poduzetnica koja je 2019. godine odlučila da prethodno stečeno znanje pretoči u DermaLab, firmu koju je osnovala s ciljem pravljenja hladno prešanih ulja koja se mogu koristiti u prehrani, ali i kao kozmetički preparati. Iako mlada žena, Hanifa je imala ideju, volju i znanje da svoje snove realizuje i napravi prepoznatljiv brend.

Ko je Hanifa Nurkić Balta?

Rodom iz Gračanice, nakon završene srednje medicinske škole, Hanifa se upisuje na studij Prehrambene tehnologije na Poljoprivredno-prehrambenom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, gdje magistrira 2015 godine. Tokom studiranja se počinje zanimati za hladno prešana ulja te je na tu temu i magistrirala. Iako se brzo zaposlila, nije zaspostavila svoja interesovanja, te se dodatno neformalno obrazovala, kako kaže ‘posebno se zanimajući za proizvodnju prirodnih kozmetičkih preparata koji se baziraju na hladno cijeđenim uljima.’ Iako su za poduzetništvo potrebna znanja iz ekonomije, menadžmenta, marketinga i mnogih drugih oblasti zahvaljujući dobrim temeljima osnovnog usmjerenja uspjela je uspješno prevazići većinu izazova zahvaljujući dobrim neformalnim obukama.

“U opremljenoj laboratoriji u Ilijašu DermaLab proizvodi sedam vrsta hladno cijeđenih ulja, koja upotpunjavaju ishranu, održavaju i poboljšavaju zdravlje. Proizvode se od certificiranih sjemena, u manjim serijama – svježe cijede i redovno laboratorijski kontrolišu. “Jako mnogo smo uložili u opremanje proizvodnje koja zadovoljava sve tehničke, higijenske i sanitarne kriterije, nabavku opreme koja je pogodna za upotrebu u prehrambenoj industriji i može dobiti ateste, analize proizvoda i neophodne dozvole za puštanje u promet. Sve ovo je jako bitno s aspekta sigurnosti i kvaliteta i zato s ponosom mogu reći da zaista proizvodimo visokokvalitetne, prirodne proizvode” ističe Hanifa. Osim kvaliteta sirovina, posebnu pažnju poklanjaju i vizuelnom dijelu te se proizvodi prodaju u estetskim, ali i kvalitetnim ambalažama.

Međutim, 2020. godina donosi i COVID izazov, kako na globalnom nivou tako i na našem lokalnom. Hanifa navodi da su se morali prilagoditi svim pandemijskim uslovima, kako bi mogli opstati na tržištu, promijeniti određene poslovne planove, kao i ugovore o saradnjama, pa čak i određeni asortiman, međutim “globalni strah” ih je motivisao da se prilagode i novim vanrednim uvjetima poslovanja i nastoje pronaći svoju priliku. Danas se njihovi proizvodi mogu poručiti u maloprodaji, preko oficijelne facebook stranice te pronaći kod poslovnih partnera – u apotekama, bioshopovima i u prodavnicama zdrave hrane.

Za kraj, sve nove, hrabre, neustrašive i energične žene koje imaju ideju za poduzetništvo Hanifa savjetuje da će 'dugotrajna i opsežna priprema, mnogo rada i uloženog truda sigurno donijeti i željeni rezultat. Jako je bitno odvažiti se i početi. Svaki dan je novi izazov, iz koga izlazite snažniji! Porodica, vjera i sloboda vaše ideje neka vam budu najveća snaga. Stalna stručna usavršavanja i networking doprinose kreativnosti i siguran su put uspješne realizacije vaše ideje.”

Ovaj članak je dio Nahlinog projekta "MENTI – mentorstvo i edukacija za nove tržišne inovatorice". Edukacijom i mentorstvom pomažemo poduzetnicama iz cijele BiH da osvijeste svoje kapacitete i izgrade ili unaprijede svoj brend, aktivno promovirajući žensku poduzetničku kulturu u BiH. Na ovaj način u saradnji sa stručnjacima nastojimo odgovoriti i na najizazovnije periode u razvoju jednog brenda.

Projekat finansijski podržan iz sredstava FIGAP II programa - Program za implementaciju Gender akcionog plana BiH (FIGAP II program 2017-2020) rezultat je saradnje Agencija za ravnopravnost spolova Bosne i Hercegovine - Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Gender centra Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i Gender centra Vlade RS, a njegov je cilj da osigura održivu provedbu Gender akcionog plana Bosne i Hercegovine. Program podržava Kraljevina Švedska, koju predstavlja Ambasada Kraljevine Švedske u Bosni i Hercegovini (Embassy of Sweden in Sarajevo), putem razvojne agencije SIDA.