Prvi koraci u pokretanju biznisa: Korisni savjeti

 

Pored konkretnih koraka za pokretanje vlastitog biznisa  o kojima ste mogli više saznati u prethodnim člancima, Ana Raguž za vas donosi i nekoliko korisnih savjeta koji bi vam mogli biti od pomoći u procesu osnivanja biznisa.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Piše: Ana Raguž

Osim brojnih formalnosti koje prate otvaranje firme,  a o kojima smo govorili u prethodnim člancima, uputit ćemo vas i u male tajne koje će vam olakšati iskorak u poduzetničke vode, što prvenstveno obuhvata načine kako možete razmišljati o cjelokupnom procesu.

Upijajte informacije

Gledajte, slušajte i osjetite ljude oko sebe i svoju okolinu. Upijajte svaku informaciju koja dođe do vas i zapisujte je, tako da se na njih uvijek možete podsjetiti. Saznajte šta je to što je ljudima potrebno, šta nemaju i šta priželjkuju. Tako ćete doći do novih ideja za pokretanje biznisa, možda čak i nekog koji do sada nije postojao, jer su mogućnosti za nove ideje zaista bez granica.

Kao primjer zamislite sebe kako sjedite s prijateljicom na kafi, otvarate vrećicu šećera i sipate šećer u šolju. Jeste li se ikad zapitali odakle dolazi taj šećer? Gdje je sam šećer proizveden, a gdje je upakovan u ove male papirnate vrećice s odštampanim nazivom kafića na njima?  Ako na taj način počnete razmišljati o svemu što vas okružuje i tragati za idejama, uskoro ćete otkriti vrlo zanimljive mogućnosti za pokretanje biznisa.

Identificirajte rizike

Razmislite o rizicima zbog kojih bi vaš biznis mogao propasti i jasno ih definišite i zapišite. Naprimjer, ako mislite da vaš novi kafić neće biti dovoljno posjećen, pronađite lokaciju koja je prometnija. Pokušajte za isti novac pronaći manji prostor na prometnijoj lokaciji, jer vam veliki prostor ništa ne znači ukoliko nemate dovoljno mušterija.

Budite rješenje

Kad razmišljate o ideji za pokretanje biznisa, svakako da trebate slijediti svoju strast i snove, ali nemojte se samo skoncentrisati na pitanje “šta vi želite raditi”, nego razmišljajte na način: “Za koji problem ću ja smisliti rješenje?”, jer od potreba potrošača zavisi i potražnja za vašim proizvodom, odnosno uslugom na tržištu. Naprimjer, ako želite proizvoditi žitarice za djecu, a na vašem tržištu su žitarice prepune šećera i nezdravih hemijskih dodataka, što se mnogim roditeljima ne sviđa, proizvedite organske žitarice bez dodataka i šećera, a s nekim drugim zdravijim dodacima koje ih čine ukusnim, koje će kupovati roditelji koji paze na zdravu ishranu svoje djece.

Ako je moguće, nemojte davati otkaz na svakodnevnom poslu

Ukoliko ste već zaposleni kod drugog poduzetnika, a osnivate vlastiti mali biznis, nemojte odmah davati otkaz na poslu, ako je to ikako moguće. Barem dok se posao ne proširi i dok ne budete sigurni da ćete od njega bez problema moći pokrivati troškove života. Ako radite u računovodstvenoj firmi od 8.00 do 16.00h, a pokrećete vlastitu firmu, dok god nemate dovoljno posla u vlastitoj firmi, nastavite sa svakodnevnim zaposlenjem, a obaveze u novoj vlastitoj firmi obavljajte iza 16.00 h.

Osigurajte rezervu za slučaj propasti biznisa

Nemojte se dovoditi u situaciju da u potpunosti ovisite o biznisu koji pokrećete. Svakako da ćete uložiti što više novca koji vam stoji na raspolaganju, ali za slučaj da posao bude bezuspješan, otklonite mogućnost da ostanete bez osnovnih sredstava za život, npr., stana u kojem živite i auta i imajte uvijek neku rezervu od koje ćete moći živjeti nekoliko mjeseci.

Slijedeći ove smjernice možete značajno smanjiti rizik od propasti biznisa, odnosno ublažiti njegove posljedice i lakše ih prevazići.