fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Nova era učenja i obrazovanja – CONFINTEA 2022!

Sedma internacionalna konferencija o obrazovanju odraslih – CONFINTEA VII održana je 15. i 16. juna u Marakešu, Maroko u suorganizaciji UNESCO-a, a zaključena je potpisivanjem Marakeškog okvira za djelovanje u oblasti obrazovanja odraslih i učenja koji su potpisale 142 države članice UNESCO-a. CEI Nahla je na konferenciji učestvovala online, uz strateško opredjeljenje i posvećenost  transformativnom učenju i obrazovanju odraslih kao univerzalnom ljudskom pravu.

Pripremile: Elvira Leka i Amina Džaferović

Fotografija preuzeta od ICAE

CONFINTEA je jedini forum na svijetu koji se održava svakih 12 godina i omogućava dijalog o učenju i obrazovanju odraslih, a dolazi u vrijeme kad svijetu predstoji oporavak od pandemije koronavirusa. Ove godine slogan konferencije je „Učenje i obrazovanje odraslih za održivi razvoj – transformativni plan“ i obuhvatit će dostignuća u obrazovanju odraslih uz diskusiju i plan djelovanja kako bi učenje i obrazovanje odraslih postalo stvarnost širom svijeta.

UNESCO-ov Institut za cjeloživotno učenje (UIL) čiji fokus je na istraživanju, izgradnji kapaciteta, umrežavanju i objavljivanju o cjeloživotnom učenju s fokusom na obrazovanje odraslih, kontinuirano obrazovanje, pismenost i neformalno osnovno obrazovanje izdao je publikaciju –  A transformative agenda: outcomes of the CONFINTEA VII regional preparatory conferences.
 
Dokument obuhvata pregled po regionima, a za region Evrope i Sjeverne Amerike (ENA regija) ističe se da je,  kad je u pitanju stopa učešća u obrazovanju i osposobljavanju odrasle populacije, primijećen pozitivan trend. UNESCO-ov Globalni izvještaj o obrazovanju i edukaciji odraslih (GRALE) identifikovao je prosječno povećanje stope učešća u cijeloj regiji u periodu od 2009 do 2019, koja je porasla sa 7,9% u 2009. na 10,1% u 2014. i 10,8%  u 2019. godini, dok je u 2020. – godini obilježenoj izbijanjem pandemije COVID-19 taj prosjek pao na 9,2%, uz pad stope učešća u gotovo svim evropskim i sjevernoameričkim zemljama.
 

Ključni prioriteti u ENA regiji odnose se na teme zdravlja i dobrobiti, digitalne tranzicije, migracija, klimatskih promjena i razvoja vještina usmjerenih na budućnost vezanih za svijet rada. Regionalne potrebe za budući period su povećanje adekvatnog i održivog finansiranja učenja i obrazovanja odraslih, kao i jačanje prepoznatosti cijelog raspona i kvalitete učenja i obrazovanja odraslih i njegovih širih koristi, van čisto ekonomskih koristi.

Neke od preporuka istaknutih u agendi su:

  • Razvoj i implementacija rodno osjetljivih politika u cilju uspostavljanja inkluzivnijeg okruženja za učenje, posebno za društvene skupine u nepovoljnom položaju (dugoročno nezaposlene, nekvalificirani kadar, osobe starije od 65 godina, migranti, invalidna lica, samohrani roditelji…);
  • Promovisanje učenja i obrazovanja odraslih kroz efektivna partnerstva i saradnju stakeholdera, posebno uključujući javni i privatni sektor, univerzitete, religijske institucije, internacionalne organizacije i civilno društvo. Tačnije, ističe se potreba za promovisanjem uključivanja civilnog sektora u strukture vlasti u cilju sistematičnije integracije holističkih, međusektorskih te perspektiva cjeloživotnog (lifelong) i općeživotnog (life-wide) učenja u nacionalne programe obrazovanja i učenja odraslih.
  • Razvijanje fleksibilnih, kontekstualno specifičnih i relevantnih kurikulumskih politika, planova i dizajna koji podržavaju vještine globalnog građanstva. Takva vrsta napretka zahtijevat će fokus na ključne kompetencije koje će pokretači promjena trebati kako bi doprinijeli procvatu društva i kako bi djelovali za socijalnu pravdu.
  • Podsticanje mladih i odraslih na učešće u programima cjeloživotnog učenja i obrazovanja i stvaranje kulture cjeloživotnog učenja;
  • Prihvatanje Ciljeva održivog razvoja i Agende za održivi razvoj za 2030. godinu, koji pozivaju na posvećivanje više pažnje temama kao što su zdravlje i dobrobit, demokratija i učešće, odgovor na klimatske promjene i globalno građanstvo.
  • Države članice treba da iskoriste prednosti tehnološkog razvoja i digitalizacije materije, uz poštivanje “digitalne pravde” u smislu pristupa konekcijama (besplatan internet pristup i jednak pristup  obukama digitalnog građanstva);
  • Ističe se potreba za uspostavljanjem održivog finansiranja učenja i obrazovanja odraslih kroz dugoročna ulaganja i ulaganja  orijentirana ka budućnosti, koja će mobilizirati domaće i međunaredne resurse, kao i resurse javnog i privatnog sektora.

Učesnici konferencije usvojili su Okvir za djelovanje koji će poslužiti kao mapa puta s ciljem osnaživanja i promoviranja učenja i obrazovanja odraslih u kontekstu cjeloživotnog učenja.  Okvir sadrži preporuke za jačanje politika i međunarodne saradnje kako bi se realizovala Agenda za održivi razvoj 2030.

Nahla se konferenciji CONFINTEA priključila online, uz strateško opredjeljenje i posvećenost transformativnom učenju i obrazovanju odraslih kao univerzalnom ljudskom pravu.