fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Mentoring za rast: Mirjana Fajković i Zilla

Sa Zillom i Mirjanom Fajković započinjemo ciklus inspirativnih razgovora sa 20 poduzetnica, polaznica Nahlinog programa Mentoring za rast koji realiziramo uz finansijsku podršku Ministarstva privrede Kantona Sarajevo i u saradnji s partnerskim portalom Bizbook.ba.

Šta je "Zilla"?

„Zilla“ je mlada porodična kompanija koja se bavi osmišljavanjem i izradom originalno dizajniranih, ručno šivenih edukativnih igračaka, jastuka i prostirki osmišljenih da podstaknu razvoj fine motorike i kognitivnih sposobnosti, a sve uz jednostavne vizualne i taktilne stimulanse. Kvaliteta usluge nam je na prvom mjestu i svaki naš proizvod napravljen je s mnogo ljubavi, posvećenosti i brige.

Kad si prvi put poželjela da imaš svoj biznis?

Prvi put sam sebe zamislila kao poduzetnicu još u studentskim danima, kad sam shvatila da ne treba da čekam na posao, da ga mogu sama osmisliti. Nabavila sam boje za staklo i pokrenula posao oslikavanja čaša i staklenih posuda. Prodaja je bila veoma uspješna, ali su obaveze prema fakultetu ipak bile prioritet i posvetila sam se tome. Ali, taj osjećaj zadovoljstva i ponosa što sam svojom kreativnošću i snalažljivošću uspjela ostvariti zaradu i uspjeh bili su osnova za moju odluku da se, mnogo godina kasnije, odvažim i pokrenem vlastiti biznis.

Kako se rodila ideja za tvoj biznis (iz ljubavi, trenda, istraživanja potreba tržišta)

Kad me prijateljica zamolila da osmislim igračku za novorođenče inspiraciju sam pronašla u mom iskustvu s djecom i rodila se ideja jastučića-igračke, koji će u prvim danima djetinjstva stimulisati čulo vida i dodira, pružiti osjećaj utjehe, a u kasnijem uzrastu pomoći da kroz igru zaokupi pažnju djeteta i omogući mu da na zabavan način razvija vještine hvatanja prstićima, zakopčavanja, otkopčavanja, prepoznavanja oblika, tekstura itd.

Pošto sve važne odluke u životu donosim uz savjetovanje sa svojim suprugom i djecom, tražila sam i njihovo mišljenje. Ne samo da su mi dali punu podršku, nego su se svi zajedno uključili.

Ideju za ime dao je moj sin koji mi je rekao da sam ja mama koja se ponekad pretvara u Momzillu. On je na odličan način definisao moje viđenje majke: ona se, žargonski rečeno, pretvara u zvijer kad treba zaštititi svoje voljene, kad treba stati uz njih, podržati ih. Za mene su sve majke neustrašivi borci koje se ne libe uhvatiti u koštac i sa najtežim izazovima.

Tako se, prije 9 mjeseci, rodila kompanija „Zilla“, a linija sensory jastučića predstavljena je kroz „Zilla The Momzilla” brend koji je veoma brzo privukao pažnju i dobio sjajne kritike od kupaca. Liniju smo proširili na sensory slagalice, a imamo u planu i proširenje asortimana. Svi naši proizvodi su jedinstvenog dizajna – kreirali smo naše originalne likove i dezene, a u izradi koristimo veoma kvalitetne pamučne materijale.

Pošto sam primijetila da na području BiH, ali i regiona, postoji velika potražnja i za kvalitetnim, ručno šivenim prostirkama-pomagalima za djecu s poteškoćama u razvoju i odrasle koji boluju od Alzheimerove bolesti ili demencije, te da je takva ponuda veoma slaba na našim prostorima, uskoro ćemo predstaviti i liniju ovog tipa prostirki.

Prodaja se odvija putem društvenih mreža Instagram i Facebook, uz opciju dostave putem pošte. Planiramo izlazak i na online prodajne platforme.

Veoma mi je važno da ono što radim bude od koristi društvenoj zajednici, kao i da razvijem uspješan i profitabilan porodični biznis. Biti u mogućnosti kreirati nešto, imati zadovoljnog klijenta, pružiti finansijsku sigurnost vlastitoj porodici te pri tome pomoći društvenoj zajednici, za mene je najveća motivacija. Želim da „Zilla“ postane prepoznatljiva kao uspješna bh. kompanija čiji će proizvodi uljepšati život brojnim, kako domaćim, tako i stranim klijentima.

Jesi li naišla na odobravanje okoline kad si krenula u poduzetništvo?

Smatram velikim blagoslovom to što sam okružena iskrenim prijateljima i ljudima koji su me uvijek podržavali. Oni me poznaju, znaju da sam veoma uporna, odgovorna i da sam borac, tako da su moju ideju da se osamostalim kao poduzetnica podržali svi koje sam konsultovala: od supruga i djece, rodbine i komšija, pa do moje tadašnje poslodavke. Posebnu podršku dobila sam od svekrve koja ne samo da je sve vrijeme bila uz mene, nego mi je omogućila da unaprijedim svoje vještine tako što mi je prenijela svoje trikove u šivenju, koji su mi bili od neprocjenjive koristi.

Šta bi preporučila osobama koje nemaju podršku svojih najbližih ili kolega/ica iz branše, a žele se ostvariti u poduzetništvu?

Najteži je prvi korak, ali on je samo jedan. Kad voliš to što radiš i sebi daš dozvolu da zakoračiš ka kreiranju svoga sna, onda je sve ostalo rješivo. U životu, pa tako i u poslu, uvijek će biti ljudi kojima se dopada ili ne ono što radimo, ali važno je ostati svoj, siguran u svoju viziju i cilj. Sami smo sebi najveća podrška. Potrebno je biti i fleksibilan do određene mjere, ali nikad ne dozvoliti da tuđa negativnost utječe na naše odluke. Moj savjet je da se okrenu sebi, da ulože i vrijeme i sredstva u edukaciju, da rade na usavršavanju svojih vještina, da ne prestanu da se raduju tome što rade, i da budu strpljivi. Uspjeh će doći.

Koji je najbolji poslovni savjet koji si dosad dobila?

Bio je to savjet jedne prekrasne gospođe: da ako volim to što radim, ako se radujem cijelom procesu, onda nema razloga da ne uspijem. Smatram da je uspješna osoba, osoba koja je sretna, tako da me kroz sve procese kroz koje sam do sada prošla vodi ljubav prema onome što radim. To bih mogla navesti i kao svojevrstan moto kojim se mi u „Zilli“ vodimo: ljubav je osnova za sve.

Šta smatraš najtežim u procesu pokretanja biznisa u našoj zemlji?

Mogu govoriti iz perspektive malih biznisa. Moje iskustvo je pokazalo da je veliki izazov malim i srednjim preduzećima u BiH otežan pristup određenim informacijama vezano za posao, odnosno njihov nedostatak. Osoba koja se želi okušati u poduzetničkim vodama, a koja prije toga nije imala iskustvo te vrste, poprilično je sputana nedostatkom relevantnih informacija i velika se količina energije i vremena utroši na potragu za njima: od toga da često i na samim šalterima određenih službi dobijete proturječne informacije o svojim obavezama (npr., poreskim) pa do izazova kako doći do kvalitetnih dobavljača i sl. Drugi problem je zakonski okvir kojim je malim biznisima otežan proces izvoza: od carinskih do špediterskih usluga, cijene su previsoke, uslovi nepovoljni. Smatram da će novi zakon, kad bude usvojen, uveliko olakšati razvoj malih i srednjih preduzeća.

Koja te osobina najviše sputavala u početku karijere, a koja ti je najviše pomogla?

Pa, u oba slučaja je riječ o mojoj visokoj senzibilnosti. Ova osobina je kao neki super poklon, omogućava mi da svemu što radim pristupim s ljubavlju, ali uz veliku odgovornost da ispoštujem kako klijente tako i saradnike. Omogućava mi da u svemu što me okružuje pronađem inspiraciju, otkrijem pozitivne strane, da se radujem i malim i velikim stvarima. Pomaže mi u pristupu u kreiranju i izradi proizvoda, jer insistiram na originalnosti i visokoj kvaliteti, pri čemu dajem sebe 100%.

S druge strane, visoka osjetljivost na tuđu emociju, uz sposobnost da doživim osobu intenzivno, sa svim njenim manama i vrlinama, čini da često sve to donesem kući i danima ostajem pod dojmom, tako da se nastojim posebno emotivno pripremiti za svaki sastanak ili projekat. U okviru Nahlinog programa Mentoring za rast, a pod mentorstvom trenerice Dijane Duvnjak, upravo radimo na ovim izazovima i sigurna sam da ću iz svega izvući ono najbolje.

Tvoj sveukupni utisak o ulozi CEI Nahla u ženskom poduzetništvu?

CEI Nahla je organizacija koja je postala neophodna u našoj državi. To je postala svojevrsna sigurna zona u kojoj žena razvija svoj puni kapacitet. Toliko je divnih inspirativnih priča o uspješnim ženama poduzetnicama, koje se velikom brzinom, progresivno, uz Nahlinu podršku, razvijaju i mijenjanju stanje u bh. privredi ka boljem. Ja sam veoma ponosna na to što sam polaznica jednog ovakvog programa.