Digitalnim vještinama do boljih poslovnih prilika!
Kroz projekt Skills4Digital u prethodnih 12 mjeseci 90 nezaposlenih žena i 15 malih biznisa napravilo je značajne korake ka unapređenju svojih digitalnih vještina. U srijedu, 28. septembra, u okviru događaja „Spremni ili ne, idemo digitalno: mali biznisi u eri velikih podataka“ dodijeljeni su certifikati polaznicama koje su uspješno završile obuke, čime je završena još jedna faza u realizaciji ovog značajnog projekta koji je finansijski podržala Vlada Švicarske.
U okviru događaja „Spremni ili ne, idemo digitalno: mali biznisi u eri velikih podataka“ održan je i ekspertni panel na temu online poslovanja i marketinga za mala preduzeća s Jasminom Marićem, business development menadžerom iz OLX.ba; Edinom Halilovićem, suosnivačem agencije Lilium digital; Annom Lukendom, art direktoricom i fotografkinjom te Edinom Hadžić, suosnivačicom brenda Orangetree. Događaj je održan paralelno u sva tri Nahlina centra – u Sarajevu, Bihaću i Tuzli, a pored prijenosa uživo ovog panela prisutni su imali priliku vidjeti i prezentacije 15 studija slučaja zasnovanih na mentorsko-praktičnom radu za 15 malih, lokalnih biznisa u okviru ovog programa, te prisutvovati dodjeli certifikata za 90 žena koje su završile obuke za community menadžerice i vizuelne komunikacije u ovim gradovima.
DIGITALNI ALATI SU NAJBOLJI PRIJATELJI MALIH BIZNISA
Govornici na panelu su poručili da su digitalni alati jedan nezaobilazan i vrlo koristan način kako da mali biznisi svoje usluge i proizvode učine dostupnijim, kako da jednostavnije testiraju tržišta te podignu svoju prodaju na najefikasniji način.
Ljepota digitale je što je direktan i jeftin kanal gdje se isplati testirati koncepte, pa ono što ne radi možete brzo odbaciti, kazao je Jasmin Marić iz OLX.ba. Edin Halilović iz Lilium agencije zaključio je slično te ohrabrio male biznise da koristeći ove kanale skaliraju dobar biznis model koji će funkcionisati za njih: Najvažnije je testirati proizvod, šta žele vaši kupci te nakon korištenja tražiti iskren feedback. Proizvod koji tržište želi je važniji od svega ostalog. Potom, kad to utvrdite, jedan sadržaj prilagoditi svim mrežama i voditi se logikom ekonomije obima.
Poduzetnice Anna Lukenda (MOA Baggeek) i Edina Hadžić (Orangetree) govorile su i o izazovima na tržištu s kojim se susreću kad je u pitanju brendiranje. Kvalitet, dostupnost, uslužnost su vrijednosti kojima mi želimo obojiti svoj brend i mislim da je za svaki brend jako važno tačno odrediti vrijednosti koje će isticati, poručila je poduzetnicama u publici Edina Hadžić. Anna je i sama poduzetnica te je trnovit put prošla u poduzetničkom svijetu, ali je kao dizajnerica i fotografkinja radila s desetinama malih brendova u BiH: Klijenti mi dolaze s pitanjem 'Šta meni treba?', a pravo pitanje koje trebaju postaviti je 'Šta treba mom kupcu?'. Uvijek naglašavam da je i lice koje stoji iza brenda ustvari dio brenda i da poduzetnici moraju voditi računa o tome. Važno je na početku ispravno postaviti stvari u brendiranju. Nije teško ispraviti to kasnije, ali je teže nego krenuti ispočetka kako treba, prenijela je iz iskustva Anna Lukenda.
PREPOZNAVANJE, UMREŽAVANJE I SARADNJA STVARAJU NOVE PRILIKE ZA ŽENE
Nakon ekspertnog panela imali smo priliku čuti i obraćanje predsjednice CEI Nahla, Sehije Dedović, koja je istakla moć umrežavanja u ovakvim inicijativama: „Činjenica da je Nahla na ovaj način, umrežavajući se sa Švicarskom ambasadom i stvarajući sinergiju, osluškujući još jednom šta je našem društvu potrebno, stvorila još jednu uspješnu priču i pokazala kako možemo s dobrim idejama i temeljitim radom i posvećenošću pridobiti partnere u svijetu koje naši problemi brinu, koje zajedno s nama žele da rješavaju i koji s nama to najbolje mogu i uraditi“.
U ime Ambasade Švicarske prisutnima se obratila Chantal Felder, zamjenica direktora za saradnju Švicarske ambasade u BiH, koja je imala važne poruke za sve djevojčice, djevojke i žene:
„Ako je dok odrastamo jedina priča koju čujemo da žene nisu za biznis i ako mi ne vidimo primjere takvih žena u našoj okolini, veoma teško može biti i zamisliti da stvari mogu biti drugačije. Nahlin rad osigurava da postoje ovakve priče i čini da žene vjeruju u sebe i stoga je jako važan.“
Kvalitet ovog programa ponajbolje opisuje zadovoljstvo polaznica, a jedna od njih je i Dženana Aljević, polaznica obuke za vizuelne komunikacije. Ona se nakon mentorskog programa i uspješne saradnje s kolegicom s Obuke za community menadžericu odlučila na zajednički poduhvat otvaranja kreativne agencije uz podršku biroa za zapošljavanje.
Ono što me je najviše oduševilo jeste upravo kompletan koncept obuke za koji smatram da je vrlo efikasan jer stvarno pokriva sva ona startna područja koja ti trebaju da se dalje izgradiš u ovom zanimanju. S druge strane, praktični dio na konkrentnom primjeru je odlična simulacija kako zapravo izgleda pravi rad s poslodavcima, rad u timu te odlična prilika da se još više izvježbamo, upoznamo, naučimo i pronađemo neki svoj identitet u ovom poslu. Također, želim da istaknem da je vrlina programa definitivno umrežavanje jer sam upoznala kolegice s druge obuke. S jednom od njih, Merisom Hamzić, stvarno sam se pronašla i nekako smo kroz saradnju obje shvatile da jedna drugu jednostavno nadopunjavamo u radu te bi to trebale iskoristiti na pravi način, započeti neku priču i ostvariti svoje biznis ideje, rekla nam je Dženana Aljević.
Projekt je finansijski podržala Vlade Švicarske (SDC), a realizira ga Centar za edukaciju i istraživanje Nahla