fbpx
  svaki dan, osim subote, 11.30-21.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Koliko su pahuljice za djecu zaista zdrave?

Većina pahuljica koje se reklamiraju kao izvrstan doručak za djecu prepune su rafiniranog šećera i soli, a siromašne vlaknima.

Preuzeto sa: mojedijete.com

Tako je pokazalo istraživanje Univerziteta Yale koje se fokusiralo na agresivne reklamne kampanje usmjerene prema djeci i (ne)istinitosti njihovih poruka.

Ispitivano je niz brendova pahuljica, a rezultati su pokazali da one imaju 85% više šećera, 65% manje hranjivih vlakana i 60% više soli od onih koje su namijenjene odraslima. Drugim riječima, ono što piše na pakiranjima pahuljica ne odgovara vrijednostima koje su dobijene analizom sastojaka.

Voditelj istraživanja Kelly Brownell je izjavio kako su nutritivno “najgore” pahuljice obično najagresivnije reklamirane prema djeci i roditeljima. Istraživanje je dio nacionalne kampanje za smanjenje pretilosti kod djece u SAD-u. Naime, proizvođači pahuljica obraćaju se djeci od najranije dobi, a da roditelji nisu toga ni svijesni. Reklamne poruke donose neistine i negativno utječu na djecu koja odabiru namirnice nezdrave za njihov organizam. Previše šećera vodi u pretilost i dijabetes, previše soli do bolesti kardiovaskularnog sistema i srca.

Prema rezultatima istraživanja, kompanije General Mills i Kelloggs imaju u svojem portfelju nutritivno najsiromašnije i najštetnije proizvode, a najviše troše na marketing i najagresivnije reklamiraju pahuljice na televiziji i internetu prema djeci.

Glasnogovornica kompanije Kalloggs Kris Charles dala je nejasan i neodređen odgovor da njihova kompanija poštuje međunarodni standard prema kojem je striktno određeno koji proizvod i kako se reklamira prema djeci mlađoj od 12 godina.

Glasnogovornica kompanije General Mills, Heidi Geller, pak kaže da djeca koja jedu pahuljice češće, pa čak i one s dodanim šećerom, teže manje od djece koja jedu pahuljice samo povremeno.