svaki dan, 12.00 – 20.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Mentoring za rast: Sunita Dizdar-Hodžić i Flora Handmade

Ciklus inspirativnih razgovora s 20 poduzetnica, polaznica Nahlinog programa Mentoring za rast koji realiziramo uz finansijsku podršku Ministarstva privrede Kantona Sarajevo i u saradnji s partnerskim portalom Bizbook.ba nastavljamo sa Sunitom Dizdar-Hodžić i Flora Handmade.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Flora Handmade je nakit sa prirodnim cvijećem i dvokomponentnom smolom, a na našem tržištu je prisutan od 2018. godine.

Ono što je specifično i posebno za Flora nakit jeste da su to personalizirani proizvodi koji vašu priču pričaju jezikom cvijeća. Na koji način? Radi se o tome da svaki cvijet ima svoje simboličko značenje, da li po nekoj legendi, većinom iz srednjeg vijeka, koja se veže upravo za taj cvijet, ili po njegovoj boji i slično, na osnovu tog značenja kupac bira proizvod i šalje svoju poruku. Na taj način svaki naš proizvod priča vašu priču jezikom cvijeća. U konsultaciji sa kupcima, a u zavisnosti od toga kome i kojim povodom želi kupiti/pokloniti Flora Handmade proizvod mi savjetujemo koji cvijet da izabere. To se svakako odnosi i na situacije kada sami sebi kupujete nakit za određene prilike i tačno znate šta želite svojoj okolini poručiti. Pored te izrade po narudžbi postoje već dostupni proizvodi kod kojih je jasno naznačeno koji je cvijet i koja poruka je u osnovi tog proizvoda tako da često kupci na osnovu toga sami donesu izbor šta žele i to nam jave.

Flora Handmade je unikatni nakit i svaki model je jedinstven. Često naglašavamo našim kupcima da nije moguća izrada istog modela, čak i kada žele isti oblik ili istu kombinaciju cvjetova, moraju biti spremni na to da model neće biti identičan jer je svaki cvijet drugačiji i to je ono što ove proizvode čini jedinstvenim i neponovljivim.

Kad si prvi put poželjela da imaš svoj biznis?

Izradom nakita kao hobijem bavim se jako dugo, gotovo deset godina, međutim u tim ranim godinama nisam ni sanjala da će moj hobi jednoga dana biti moj primarni posao. Ali eto, nakon godina i godina uživanja u tome, istaživanja, eksperimentiranja sa različitim materijalima i tehnikama okolina je pozitivno reagovala na to što sam radila i počela se lagano buditi želja da hobi pretvorim u biznis. Malo sam krenula u istraživanje i uvidjela da je vrsta nakita koju ja radim vrlo malo, gotovo nikako, zastupljena na bh. tržištu što je bio još jedan od faktora da se odlučim krenuti u poduzetničku avanturu.

Kako se rodila ideja za tvoj biznis (iz ljubavi, trenda, istraživanja potreba tržišta)

Ideja izrade nakita rodila se još za vrijeme studiranja. Mogu slobodno reći da je sestra glavni „krivac“ što sada radim nešto što me ispunjava i što volim. Naime, sestra živi van BiH i u to vrijeme, prije 9-10 godina, bile su joj pristupačne i ideje, a što je još važnije bio joj je dostupan različit materijal za izradu ručnih radova. U to vrijeme u BiH nismo imali niti jedan hobi centar sa različitim asortimanom repromaterijala za hobiste. Budući da je sestra i sama dizajner nije joj dugo trebalo da i mene potakne da iskušam svoj talenat. 2010. godine ja sam dobila prvi paket od sestre sa jako puno repromaterijala i literature o izradi nakita, mislim da nije bilo knjige iz ove oblasti koja je štampana na engleskom, a da nije dospjela u moje ruke. Te prve godina moje izrade nakita, sada kad se osvrnem na njih, mislim da su bile faza pronalaženja koja tehnika, koji materijal, šta je to u čemu se ja mogu najbolje izraziti, pustiti mašti na volju i donijeti nešto sasvim novo. Sigurno je bilo jedno: uživala sam u svakom trenutku, to je ono što me ispunjavalo, nešto što sam mogla raditi 24 sata bez prestanka. Sljedeći ključni momenat koji me usmjerio upravo u izradu nakita sa suhim cvijećem jeste poklon koji sam dobila iz Australije, naušnice sa prirodnim cvijećem. Izgledale su tako nestvarno, pravo cvijeće sačuvano zauvijek, u nakitu. Bila sam fascinirana i upravo tu emociju sam htjela prenijeti na svoj nakit. 

Jesi li naišla na odobravanje okoline kad si krenula u poduzetništvo? Šta bi preporučila osobama koje nemaju podršku svojih najbližih ili kolega/ica iz branše, a žele se ostvariti u poduzetništvu?

Najbitnija je odluka da želite krenuti u poduzetništvo. Poduzetnica treba biti svjesna i pozitivnih i negativnih strana koje će joj donijeti taj korak. Podrška okoline je jako bitna. Međutim, kada vi sami sa sobom rasčistite i kada ste spremni na sve što vas čeka onda i u slučaju da izostane podrška okoline lakše se nosite sa izazovima. Ja imam sreću da imam veliku podršku svoje okoline. Ono što je jako važno jeste da pored emotivne podrške imate i tehničku, da imate osobe u svojoj okolini koje su stručne u svojim oblastima i koje možete zamoliti za mišljenje, savjet, pomoć. U početnoj fazi pokretanja i razvijanja biznisa meni je ovaj vid podrške puno pomogao. Također, u zadnje vrijeme dosta je edukacija iz oblasti biznisa na kojima možete upoznati ljude koji su u istoj priči kao i vi, susreću se sa sličnim ili istim izazovima i jedni drugima možete biti itekako velika podrška i motivacija.

Koji je najbolji poslovni savjet koji si dobila?

Savjet koji me motivira jeste: “Nije neuspjeh pokušati i vidjeti da vaša biznis ideja ne ide kako ste htjeli. Neuspjeh je ako uopšte ne pokušate.

Šta smatraš najtežim u procesu pokretanja biznisa u našoj zemlji?

Definitivno je najteže dobiti prave informacije o pojedinim zakonskim regulativama odnosno tumačenja tih regulativa. Ako se obratite na više adresa da saznate koji je pravni okvir za neko vaše pitanje, nerijetko dobijete kontradiktorne informacije i izgubite dosta vremena dok saznate pravi odgovor.

 

Koja te osobina najviše sputavala u početku karijere, a koja ti je najviše pomogla?

Emotivna strana mog posla je ujedno i pozitivna, ali i manje pozitivna u cijeloj priči. Moji proizvodi su personalizirani, čak i oni koji se ne rade po narudžbi i oni se biraju odnosno kupuju prema poruci koju nose. Iz tog razloga stalno sam u kontaktu sa svojim kupcima, oni sa mnom dijele svoje priče i ja zaista uživam u tome. U svakoj mojoj kolekciji nakita „ugrađena“ je ta naša interakcija. S te strane gledano to je nešto pozitivno, nešto u čemu uživam i ja, a prema povratnim informacijama i moji kupci. Međutim, često se znam previše vezati za različite priče, a u takvim situacijama teže je zadržati ravnotežu profesionalnog i prijateljskog odnosa. Takav moj pristup zna dovesti do toga da podcijenim svoj trud i rad kako bih izašla u susret osobi koja je sa mnom podijelila neku svoju priču. Ali kao što rekoh taj moj pristup kupcima je ujedno i nešto na što sam ponosan tako da nastojim balansirati.

Tvoj sveukupni utisak o ulozi CEI Nahla u ženskom poduzetništvu?

CEI Nahla je mjesto koje je jako važno za svaku ženu koja kreće u poduzetništvo. Pričali smo o važnosti podrške, Nahla je mjesto gdje možete dobiti tu podršku kroz različite edukacije, ali i onu emotivnu podršku umrežavajući se sa ženama koje prolaze kroz iste poslovne izazove.  CEI Nahla je mjesto podrške i motivacije gdje radite na sebi, rastete i razvijate se, a uporedo s tim raste i razvija se i vaš biznis.