svaki dan, 12.00 – 20.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Kako se oporaviti od neuspjeha

Odbijanje i neprihvatanje je teško, bez obzira na to kako ga vi progutali. Ali, ono je, također, neizbježna životna činjenica, a naša sposobnost da se nosimo s neuspjehom i odbijanjem ima ulogu u određivanju koliko smo uspješni i sretni.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Za nahla.ba prevela i prilagodila: Emina Lakic

Izvor: huffingtonpost.com

Psiholog Peter Kramer smatra da sreća nije suprotnost depresiji, ali da otpornost jeste. Razmislite o ljudima kojima se najviše divite – mnogi od njih nisu dospjeli tu gdje su samo ploveći kroz život bez ikakvih negativnih iskustava ili neuspjeha. Većina njih se razlikuje od drugih po svojoj sposobnosti da svaki put ustanu nakon pada, to je općepoznata činjenica koja se odražava u bezbroj inspirativnih citata o snazi i moći ustrajnosti i upornosti (prema riječima Vinstona Čerčila: „Hrabrost da se ustraje je ono što se računa.“)

Po čemu se otporni ljudi razlikuju od onih koje paralizuje svaki neuspjeh, svaka prepreka i svaki korak unazad?

Slijedi sedam navika izuzetno otpornih ljudi – i načini na koje možete da poboljšate svoju sposobnost da se nosite s izazovima.

Oni u potpunosti doživljavaju i pozitivne i negativne emocije.

Kod izgradnje otpornosti ne radi se o slijepom optimizmu. Umjesto da gledaju s vedrije i ljepše strane i odgurnu negativne emocije, otporni ljudi radije dopuštaju sebi da dožive ono što osjećaju u bilo kojoj datoj situaciji, bila ona dobra ili loša, prema riječima autorice knjiga o pozitivnoj psihologiji Barbari Fredrickson.

„Otporni ljudi ne prikrivaju negativne emocije, već umjesto toga dopuštaju im da sjede rame uz rame s ostalim osjećanjima”, rekla je Fredrickon. „Znači, oni osjećaju ‘Tužna/tužan sam zbog toga’, ali su istovremeno skloni razmišljanju ‘ali sam zahvalna/zahvalan zbog toga i toga.’”

Oni su realno optimistični.

Nedavna tajvanska nacionalna univerzitetska studija pokazala je da usvajanje stava „realnog optimizma” koji kombinuje pozitivni izgled optimiste s kritičkim razmišljanjem pesimiste može pojačati sreću i otpornost.

„Svaki put kad se (realni optimisti) suoče s nekim problemom ili izazovom, oni neće reći: ’Ja nemam izbora, i ovo je jedina stvar koju mogu uraditi’”, rekla je istraživačica Sophia Chou za LiveScience. „Oni će biti kreativni, oni će imati plan A, plan B i plan C.”

Oni „ne prihvataju neprihvatanje i odbijanje“.

Odbacivanje i neprihvatanje postepeno smanjuje naše samopoštovanje i samopouzdanje, pa nam svaki naredni neuspjeh ili korak unazad teže pada, rekla je Elaine Dundon, osnivačica grupe za inovacije, na TED Talk, i dodala da „Neprihvatanje, odbijanje, također, krade i našu radost.”
Ali odbijanje i neprihvatanje je neminovno, i efikasno suočavanje s njim je od suštinskog značaja za postizanje otpornosti. Kao što bloger HuffPosta Alex Pattakos kaže, izbor da ne prihvatite neprihvatanje može osigurati da „ne postanete zarobljenik svojih vlastitih misli.”

„Važno je da shvatite da je svako na nekoj drugoj talasnoj dužini i, u nekim slučajevima, bez obzira na to šta vi kažete ili uradite, oni će uvijek vas ili vaše ideje odbaciti i neće prihvatati”, kaže Pattakos, objašnjavajući da vam ovakav način razmišljanja pomaže da neprihvatanje i odbijanje ne shvatate lično.

Oni grade jake sisteme podrške.

Kad se srušite važno je imati resurse koji će vam pomoći da opet ustanete, što uključuje imati ljude na koje se možete osloniti. Studija iz 2007. godine utvrdila je da društvena podrška zapravo može pojačati otpornost na stres.

Oni primjećuju (i cijene) male, pozitivne stvari.

Otporni ljudi su dobri u iskorištavanju svog „pozitivnog racia”, prema riječima Fredricksonove. To znači da oni primjećuju i cijene male radosti  i pobjede – što ih čuva od osjećaja da „sve ide loše”. Njeno istraživanje je pokazalo da je odnos pozitivnih i negativnih iskustava 3 na prema 1 idealan za izgradnju otpornosti i jačanje sreće.

Oni traže prilike za vlastiti rast i učenje.

Otporni ljudi traže iskustva koja će pojačati njihovo samopouzdanje, samostalnost i individualnu vještinu donošenja odluka, što im daje samopouzdanja u sopstvenu sposobnost da se oporave od neuspjeha.

„U smislu povećanja kompetentnosti, bolje je za pojedince da efikasno odgovore u nepoznatim ili izazovnim situacijama i ustraju uprkos neuspjesima ili izazovima”, napisali su Kathleen M. Sutcliffe i Timothy J. Vogus u „Organizovanjem do otpornosti”.

Oni koji su ovladali vještinom otpornosti znaju da neuspjesi i izazovi mogu biti naše najbolje prilike za učenje. Neki od najuspješnijih svjetskih ljudi su bili otpušteni s posla i iskoristili su ovo iskustvo kako bi naučili nešto o sebi.

„Radila sam za American Harper’s Bazaar… Dobila sam otkaz”, rekla je jednom Anna Wintour (današnja urednica američkog “Voguea”). „Preporučujem vam svima da dobijete otkaz, to je velika škola.”

Oni su neizmjerno zahvalni.

Poznato je da zahvalnost poboljšava zdravlje i blagostanje – pa oni koju su zahvalni mogu uživati u boljem fizičkom zdravlju i raspoloženju od onih koji su fokusirani na nevolje, žalbe, prigovore i nezadovoljstva.

„Zahvalna sam jer su me otpustili“, rekla je Sallie Krawcheck, nekada jedna od najmoćnijih žena na rukovodećem položaju na Wall Streetu, na Huffington Postovoj konferenciji za žene: „The Third Metric: Redefinisanje uspjeha izvan novca i moći“. „Rekla sam: ‘Koliko ljudi dobije otkaz i to se nađe ili osvane na naslovnici The Wall Street žurnala?'“

Krawcheck kaže da joj je zahvalnost ne samo pomogla da se nosi s otkazom, već joj, također, pomaže da drži svakodnevne životne stresove u pravoj perspektivi.

„Kako sve to uspijevam?“ „Neizmjerno sam zahvalna“, pojašnjava Krawcheckova.