svaki dan, 12.00 – 20.00
 E-mail: info@nahla.ba      +387 33 710 650

Kako prevazići proljetni umor?

Tokom marta mnogi se žale na pojačani umor. Taj se osjećaj proteže i u aprilu te polako nestaje dolaskom toplih dana u maju.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Prilagođeno sa:  plivazdravlje.hr

Radi se o normalnom fiziološkom procesu koji pogađa sve ljude u većem ili manjem obimu. Upravo je proljeće vrijeme kad se organizam priprema na veće aktivnosti tokom lijepih dana i na neki način budi iz svojevrsnog zimskog mirovanja. To je i idealno razdoblje tokom kojeg je najbolje posegnuti za nekim od gotovih preparata vitamina, minerala ili nadopuna prehrani. U vrijeme prepunih frižidera, prodavnica, samoposluga, restorana koji nude sve ono što se poželjeti može, kako je danas uopće moguće govoriti o prehrambenim nedostacima? U biti, ne radi se o problemu količine ili kvantiteta, već o vrijednosti ili kvaliteteu onoga što pod pojmom “hrana” unosimo u svoj organizam.

Manjak kvaliteta

Prema nekim istraživanjima i statističkim pokazateljima, količina hrane i njena kalorijska vrijednost koju svakodnevno unosimo u naš organizam više je nego dovoljna za zadovoljenje energetskih potreba, a često puta i višestruko premašuje dnevni “utrošak”. Međutim, hrana koju u prosjeku svakodnevno konzumiramo po svom je sastavu “nutritivno” siromašna i nedovoljno kvalitetna za održavanje našeg tijela u ovom pojačanom ritmu svakodnevnice. Hranimo se jelima koja su sve bogatija masnoćama i šećerima (gotovo redovno “skrivenima”) i koja sadrže previše soli, malo prehrambenih vlakana, previše proteina životinjskog porijekla i premalo mahunarki.

Često se događa da slijedeći slijepo “idealne” dijete dovedemo svoj organizam u stanje nedovoljne količine esencijalnih tvari. Pod pojmom esencijalnih tvari podrazumijevaju se one tvari koje naš organizam nije u stanju proizvesti, već ih moramo unijeti izvana putem hrane jer su neophodne za normalno funkcioniranje našeg metabolizma – izmjene tvari. U esencijalne tvari ubrajaju se vitamini i minerali, neke aminokiseline (sastavni dijelovi proteina) i pojedine masne kiseline.

Gdje je zapelo?

Zbog čega dolazi do nedostatka takvih tvari, čak i ako slijedimo neku od propisanih dijeta? Jela gube na sastavu neadekvatnom proizvodnjom, konzerviranjem i kuhanjem ili pak pojedine tvari jednostavno “izgore” pod utjecajem vanjskih i unutrašnjih faktora: zagađenja, dima ili jednostavno usljed stresa. U ovim slučajevima nadopuna prehrane u obliku tableta, kapi i prašaka koje sadrže razne minerale i vitamine može uveliko doprinijeti boljoj općoj kondiciji i unaprijediti zdravlje pojedinca. Jer šta se događa ako nedostaje samo jedna od ovih esencijalnih komponenti ili pak ako je njihov međusobni odnos narušen?

Domaćice znaju prepoznati na svojim biljkama „simptome“ nedostatka minerala u zemlji u kojoj uzgajaju lončaricu jednostavnim posmatranjem biljke. I naše se tijelo izražava više-manje na isti način. Neka stanja praćena psihofizičkim smetnjama koja često nismo u mogućnosti sami sebi objasniti zapravo su signali koje nam naš organizam šalje kako bi nas obavijestio da se nalazimo na granici rezerve „goriva“. To „gorivo“ je zapravo mješavina minerala, vitamina i oligoelemenata koja mora biti prisutna u organizmu u tačno određenom omjeru. Ako nedostaje samo jedna od tih tvari, organizam pati i nastoji nas izvijestiti o tome „lansirajući i emitirajući signale“.

Kako sebi pomoći?

Kako se rješavamo ovakvih „deficita“? U prvom redu moramo se osvrnuti i zapitati o kvalitetu prehrane. Zatim, kad je to potrebno zbog određenih fizioloških stanja u kojima se organizam nalazi, moramo gotovim proizvodima unositi u svoj organizam tvar ili tvari koje trenutno nedostaju upotrebom specifičnog preparata. Minimalno razdoblje unutar kojeg treba koristiti takve preparate je oko mjesec dana, ali ono može biti produženo ovisno o potrebi. Međutim, moramo se pri tome pridržavati dva osnovna pravila:

  • ne uzimati više preparata tokom jednog dana od onoga kako proizvođač preporučuje;
  • ne smijemo sebi stvoriti „savršen alibi“ uzimajući nadopune prehrani, a preskačući obroke.

Kako bismo odabrali najbolji proizvod trebamo se savjetovati sa svojim doktorom ili farmaceutom. Odabir proizvoda ovisit će o našoj životnoj dobi, fizičkoj aktivnosti i zdravstvenom stanju. Oni koji se bave sportom ili su na bilo koji način više fizički aktivni morali bi posegnuti za proizvodima koji će im osigurati optimalni unos minerala i njihovih soli. Za one koji žele osigurati efekt „protiv starenja“ preporučuju se proizvodi koji u osnovi sadrže antioksidanse.

Proizvod koji sadrži čitavu paletu vitamina i minerala općenito će dobro doći u stanjima umora, emotivne napetosti i stresa. Usto ne smijemo zaboraviti još jedan lijek protiv proljetnog umora, a to je fizička aktivnost i boravak na zraku i suncu. Zrak i sunce potaknut će lučenje hormona dobrog raspoloženja i sintezu vitamina D, te će nam, uz pravilnu prehranu, pomoći u rješavanju ovog sezonskog problema.