Edukacija   |    Istraživanje   |    Poslovna zajednica   |    Linija zdravlja   |    Usluge   |    Ostale aktivnosti

  

  • Kupovina s djecom bez scena?
  • Hoćete li odustati, nastojeći da smirite neizbježne nastupe bijesa, vrisku, udaranje nogama o pod, ili ćete ostati nepopustljivi, ponavljajući prepoznatljivi roditeljski moto „NE!“ – i nastaviti hodati dalje?
  • Ovo iskustvo neizbježno mora doživjeti svaki roditelj. „Supermarket test“ je ispit zrelosti koji potresa vašu majčinsku/očinsku odlučnost do same srži. Ta jedinstvena scena obično nastupi tako što krivac ugleda slatkiše, a nakon toga istog trena uslijedi vaše nedvosmisleno „NE“!

    To je situacija „vi ili oni“! Linija je povučena u poslovičnom pijesku (ili u prolazu sa slatkišima) i počinje odmjeravanje snaga. Hoćete li popustiti i udovoljiti zahtjevima za čipsom, smokijem ili čokoladom? Hoćete li odustati, nastojeći da smirite neizbježne nastupe bijesa, vrisku, udaranje nogama o pod, ili ćete ostati nepopustljivi, ponavljajući prepoznatljivi roditeljski moto „NE!“ – i nastaviti hodati dalje? Hoćete li se i vi slomiti, poraženi situacijom i očiglednim nedostatkom rješenja ili ćete ostati jaki i odlučni, te dopustiti „hladnijoj glavi“ da prevagne. Hoćete li uspjeti proći kroz svoj spisak za kupovinu, a da ne zaboravite dvije školjke jaja i hljeb za sutrašnji doručak? 

    Odgovori na ova pitanja ukorijenjeni su u jednom od temelja roditeljstva – biti spreman -  koji će vam pomoći da izbjegnete najglasnije vrištanje i najekstremnije scene. Slijede savjeti za roditelje kako održati djecu smirenom u supermarketu.

    • Sito dijete je sretno dijete
    Uvijek budite sigurni da su svi siti prije ulaska u odjel sa slatkišima. Ovo uključuje i vas, mame i tate. Manje je vjerovatno da ćete podleći iskušenju za slatkišima ako ste punog stomaka.
    • Unaprijed utvrđena pravila su zakon
    Objasnite djeci prije odlaska u supermarket da ni pod kakvim okolnostima nećete promijeniti svoju listu za kupovinu. Nipošto! Nema tabli sa žitaricama, nema čokoladica, nema čipsa ni smokija.
    • Izviđanje terena
    Supermarketi imaju iritrajuću naviku čestog mijenjanja rasporeda odjela, s ciljem da vas prisile da odete na one odjele na koje niste planirali otići. Na taj način žele biti sigurni da ćete vi (a, naravno, i vaša djeca) biti iznenađeni „novim i poboljšanim“ čokoladnim keksima u trećem prolazu. Ako možete, prilikom svake posjete supermarketu napravite mentalnu napomenu o izmjenama u odjelu s hranom i imajte ih na umu prije nego što uletite u ogromne troškove kad dođete s djecom. Ne samo da ćete sačuvati živce (jer nećete morati slušati dječiju vrisku za slatkišima) već i svoj zdrav razum. To nas vodi četvrtom savjetu.
    • Prvo krave i kokoške
    Otiđite prvo na odjel s mliječnim proizvodima – obično se nalaze u najudaljenijim uglovima trgovina. Postoji plan koji stoji iza ovog ludila. Planeri supermarketa i stručnjaci za marketing shvataju da ako vas natjeraju da prođete pored svih primamljivih proizvoda prije pronalaska osnovnih namirnica – mlijeka, jaja, sira – možda pokleknete pred svojim (a i dječijim) skrivenim željama. Ne nasjedajte na to! Fokusirajte se na cilj i ne hodajte – trčite sa svojim kolicima do osnovnih namirnica. Kad ih uzmete odmah bježite odatle, ako možete. 
    • Napravite spisak i dvaput ga provjerite
    Prethodno pripremljen spisak će vas spasiti horora rasprodaje velikih pakovanja grickalica i držati vas fokusiranim. Planirajte unaprijed sedmični meni, provjerite frižider i ormariće u kuhinji, zatim napravite spisak. Vratite se na drugi savjet i ponovite djeci da imate spisak i da nećete kupiti ništa što nije na njemu.
    • Taktike odvlačenja pažnje
    One će vam trebati naročito kad izbjegnete odjel sa slatkišima i uspijete doći na kasu. Tu vas čeka zamka – kao i vašu djecu. Oslanjajući se na našu ljudsku prirodu da impulsivno kupujemo i na činjenicu da će većina nas doći s djecom (zločesti su zar ne?) tik pred vašim očima će biti čokoladice, beskorisne elektronske naprave, stripovi i žuta štampa. Ne gledajte ih i ne dajte djeci da ih razgledaju. Spomenite im stvari za podmićivanje koje imate kod kuće, kao što su nove naljepnice ili bojanke i okupirajte djecu u ovom ključnom momentu kupovine.

    Kao što vidite, kupovina s djecom je izvediva. Potrebno je samo malo planiranja, posvećenosti i odlučnosti. (Pa, dobro... i čelični živci!)

    Autorica: Samantha Kemp-Jackson
    Samantha Kemp-Jackson je spisateljica, blogerka i majka četvero djece, uključujuči blizance. Trenutno živi u Torontu, u Kanadi i piše o izazovima roditeljstva na svom humorističnom blogu www.multiplemayhemmamma.com, gdje također nudi jednostavne i primjenjive trikove i savjete za roditelje.

    Prevela i prilagodila: Amela Melkić
    Izvor: lifehacker.com


  •  
  • 11.06.2013
  •  

Centar za edukaciju i istraživanje Nahla   |   Džemala Bijedića 122, Sarajevo   |   Tel +387 (33) 710-650   |   Fax +387 (33) 641-664